Inlägg från: Lady Namárië |Visa alla inlägg
  • Lady Namárië

Kan katter äta endast torrfoder?

Om du köper ett bra torrfoder (t ex Royal Canin) mår katten jättebra av att bara äta det. De torrfoder som säljs på vanliga mataffärer är däremot inte särskilt heltäckande näringsmässigt.

Vi köper tiokilossäckar RC, och en sådan räcker länge. Zooaffärer brukar ha provpåsar av olika foder som man kan få eller köpa billigt, så att man kan prova sig fram till en sort som katten gillar.

RC har olika kattungefoder anpassade efter åldern. Babycat 34 för avvänjningsperioden och kitten 34 från fyra månader och uppåt. Titta här: http://www.royalcanin.se/default.aspx?pageID=171015102&lang=sv

You can't take the sky from me.
  • Lady Namárië
    Skalman1 skrev 2006-06-12 15:21:04 följande:
    Ingen som ger sin katt rå mat. Det som det är meningen att den ska äta egentligen?Rekommenderar en bra länk här: www.devonrex.sewww.devonrex.se/kokbok
    Min persertjej skulle förmodligen bli hyggligt förolämpad om jag erbjöd henne "organröra" istället för torrfoder. Men jag skall vidarebefordra länken till en kompis vars katt har allergiproblem.
  • Lady Namárië

Ozone-->  Som jag har fattat det finns det inte tillräckligt hög andel animaliska produkter i de billiga torrfodren. Det var åtminstone vad veterinären sade när svärmors katt fick urinsten 8vilken enligt veterinären berodde på just fodret).

Svar på tråden Kan katter äta endast torrfoder?