• Nilam84

Norprolac

Hej nålen!

Jag fick oxå beskedet om för högt prolaktinvärde för ca ett år sedan sökte läkarhjälp pga utebliven mens, fick dock inte veta vad mitt värde låg på men min MR visade oxå på en liten förändring.. fick pravidel först men det visade sig att jag fick alla biverkningar som man överhuvudtaget kunde få.. har tagit norprolac nu i ett halv år o haft mens tre ggr sedan starten så det går framåt.. det ska tydligen vara väldigt individuellt..Men dom säger ju att så fort mensen börjat bli regelbunden så ska det inte vara några större broblem o bli gravid.. mvh Nilam84

• Nilam84

Hej,hej!
    nej tyvärr vet jag inte vad mitt värde låg på hade oturen att få en väääääldigt ignorant läkare så här får man ta tag i saker o ting sj.. suck.. Jag märkte oxå av att jag fick ökade flytningar första tiden men det minskade sen igen. Åt oxå 75 microgram (1tabl) men fick öka till 1½ efter ca tre månader då inget hände men nu börjar ju saker o ting så smått rätta till sig.. Känner igen det där med tröttheten jag blev fruktansvärt trött och mådde illa i början, när på dygnet tar du din tablett??

Kram

• Nilam84

Hejsan!

Jag är sj ny här inne så jag vet inte riktigt hur det funkar än..men om du vill snacka av dig så kan du ju alltid maila malin_axehed@yahoo.se.. om du vill ha ett tips ang medicinen så ta din tablett innan du går o lägger dig då slipper du känna av illamåendet o tröttheten lika mkt.. det gjorde jag o det funka jättebra man blir ju som en sombie av den medicinen!!

kram

Svar på tråden Norprolac