Inlägg från: annika5064 |Visa alla inlägg
  • annika5064

Scrapträsket 2

Lingonflickan skrev 2006-07-26 19:27:40 följande:
    Lillvilda: Går ju alltid scrappa en ABC-bok. Behöver ju inte nödvändigtvis vara till ens eget barn. Kan ju var antingen till din sambos flicka eller om saker du själv tyckte bäst om som liten. Pumpa dina föräldrar på information.Nu kommer jag inte scrappa mer på ett tag. Inte vara på FL heller. Ska till förlossningen imorgon, så vi ses när vi hörs!Kramar till er alla MiS
    Åh, lycka till, mamma!
  • annika5064
    Skumpis skrev 2006-07-27 19:52:35 följande:
    Nu finns mina tre receptswappar i receptgalleriet om någon är nyfiken. Trez, du får inte tjuvkika eftersom du ska få det ena receptet
    Dräggel, dräggel...blev våldsamt kaksugen, men denna värme...tjusigt, Skumpis! Måste nog pröva en sån där swapp snart!

Själv sitter jag  och funderar över hur dopLO:n ska se ut...kanske på tiden att göra den; han blev ju faktiskt 2 i maj! Så tråkigt bara, att göra de där som liksom MÅSTE vara med i bäbisboken...Nåja, en sak är jag i alla fall på det klara med som ska vara med på dopet och det är betydelsen av hans namn och då hittade jag den här länken;

http://www.svenskanamn.se/
  • annika5064

Ooops, slant visst på tangenterna...länk till Dymo-fonten skulle det stå

• annika5064

Haha, jag är snabbare än du, dramaqueenFlört

• annika5064

Jag vill bara komma med en liten påminnelse angående nakenbilder på våra småttingar; det är ju lätt att glömma av eftersom man gärna vill visa upp sin lille guldklimp...detta är ett utdrag ur allmänna bildregler:

"Nakna barnbilder
    Bilder som avbildar nakna kroppar är strängeligen förbjudna att publicera, t.ex. bilder på barn som badar eller leker på stranden. Risken är mycket stor att bilderna kan stjälas och återpubliceras på porrsajter och andra sexuellt inriktade media."

• annika5064
    lillvilda skrev 2006-07-28 19:55:29 följande:
    annika5064: bra!! man kan inte var för försiktig när de gäller sånt!!
    Nä, jag tycker inte heller det och det innebär ju inte att man måste avstå från att visa upp en LO; man kan ju sudda de mest intima delarna eller lägga något över när man plåtar av...
  • annika5064
    Mystjejen skrev 2006-07-28 20:43:45 följande:
    Ingen som vill hjälpa mig ang frågor om minialbum??Hur gör ni med de korten ni inte scrappar eller scrappar ni alla kort??
    Svarar som Cia; det är nog bara en promille av alla bilder jag scrappatGlad resten (ca 3000!) ligger på hårddisken och, naturligtvis, nedbrända på disc!

För ni gör väl backup på era bilder, tjejer??? Mina föräldrars dator crashade häromveckan; alla bilder borta, för evigt! Hu, en mardröm...Gråter
  • annika5064
    Ellisen skrev 2006-07-30 10:10:26 följande:
    Idag fyller vår lilla tjej 1 år! Man är ju lite skadad när man tänker lite på att ta bra kort idag till att göra lo:s med sen
    Skumpis skrev 2006-07-30 10:17:55 följande:
    Ellisen - Grattis pål tösens födelsedag! Mina foton blev dåliga Det var inte så lätt att vara överallt samtidigt på kalaset.
    Jag börjar känna att jag är så inställd på att hela tiden ta bra bilder att scrappa, att jag glömmer bort själva händelsen; springer bara runt med kamera OCH filmkamera för att inte missa något bra fototillfälle...
Svar på tråden Scrapträsket 2