Inlägg från: Johannapanna |Visa alla inlägg
  • Johannapanna

Scrapträsket 2

Jo, Jen, Annika, Bitte: Vad bra! Då ska jag kolla in era gallerier under dagen. Eftersom jag ska göra flera stycken (Thea är snart 6 månader), så är det lätt att de blir lite lika om man inte aktar sej.

Lillfrallan: Jag har tänkt mej att ha ett foto (scrappar i lettersize) och så lite info om vad som är aktuellt för just den månaden, typ vända till mage, smakisar, sova mellan mamma och pappa, etc. Tänkte nöja mej med enkel-LO's, för det blir fullt väldigt fort i albumet ändå.

• Johannapanna

Fnyz: Då sticker jag in och kollar hos dej också!

• Johannapanna

Marajjah: Hmm, där har du kanske en poäng. Kanske är bra att göra dem lite lika, så att det framgår tydligt att de 'hör ihop'. Har nästan gjort klart min första. Ska bara få leverans från PP av Bazzill-blommor så blir den klar.

• Johannapanna

Myskatt: Jääääättesöt!!!

JohPet: Jag tror att många här är nöjda med framkalla.com eller var det .se??? Finns båda ser jag nu. Det kan säkert nån annan svara på!

Mitt nybörjarråd är att titta i gallerierna hos alla duktiga scrappare i denna tråden och även på scrappiz.se. Där lär man sej massor! Sen är det bra att ha en linjal, en bra sax och papper å sånt får du ju med kitet du har beställt så sen är det bara att börja! Det finns ju huuuur mycket som helst att handla i pappers- och dekorationsväg, men det är bättre att vänta lite med det så att du hittar 'din' stil först.

Lycka till!

• Johannapanna

Matriark: Jättefina LO's!! Jag tycker inte det är nåt 'fel' att använda olika stilar! Kan tvärtom tycka att det är roligare att titta i ett album där sidorna inte ser likadana ut!

• Johannapanna

Camasunary: Roligt tycker jag att du behöll lugnet och plockade fram kameran istället för att städa upp med en gång! Tyder på viss scrapskada!

• Johannapanna

Marajjah: Det blir nog en hel del papper och dekos. Och så en maaaaassa impulsköp! Det ska bli så kul att titta och känna på allt!!!
    Vad har du tänkt köpa?

Svar på tråden Scrapträsket 2