Inlägg från: malinka2 |Visa alla inlägg
  • malinka2

Scrapträsket 2

MAMMSY:
    Överst på min lista står dom där nya helt underbara papprena från ett nytt företag(minns ju inte namnet nu) det var cowboy papper chipboard mm SÅÅÅ jädrans snygga, lääängatar tills dom kommer hit!! + dom nya Crate papprena *drömmer*

Fick en shapeboss av min snälla bror för ett tag sen o är nu lite inne på att köpa shapecutter, har bara hört att den kan vara lite trasslig...nån här med erfarenhet?

Annars fyller jag på mitt chipboard lager, det finns ju så många läckra!!!

• malinka2

visst är dom fööör läckra Tycker oxå dom påminner lite om BG men utan dom "svårscrappade" papprena med stora mönster å så...
    har en hel bunt sånna hemma som nog aldrig kommer bli scrappade, snygga men sååå svåra...

• malinka2

Marajjah: Precis en sån menar jag. Har hört att dom är krångliga o svåra att använda men visst vore det smidigt till just cirklar o så. Skulle vilja testa en innan man köper men men så är det ju med mycket

• malinka2

Cino: En liten varning bara...jag är ingen expert men hört från flera ställen att svarta blad är svåra att göra syrafria, kanske värt att kolla upp om ditt album är syrafritt. Jag har oxå ett litet album med svarta blad men vågar inte använda det förrens jag köpt en "syratestspenna".

Hoppas du kommer trivas med denna hobby, det är SÅ kul!!!

• malinka2

Det finns en penna att kolla syrahalten med, men just nu står det still vad den heter..finns i många scrapbutiker. kankse nån annan vet bättre?

• malinka2

Två nya i mitt galleri, eller en dubbel...min första

• malinka2

Jag har oxå fyndat knappar på second hand. hittade oxå ett sånt där stämpelset med MASSOR av små bokstäver, sånna där man hade när man var liten ni vet o satte på ett plasthandtag. Har inte använt än men NÅN gång kanske det kommer till användning...man vet aldrig

Vad brukar ni köpa för scraptidningar? Vilka tycker ni om? Själv har jag inte alls många (har precis beställt lite fler ) men scrapbook inspirations gillar jag!

• malinka2

Precis press stop är det jag beställer ifrån. Så supersnabba är dom + att frakten är inräknat i tidningspriset, smidigt o bra!

Vi har inte heller några scraptidningar här men hör efter i nån kiosk om dom inte kan ta in. Jag jobbade i kiosk förrut o det var flera som beställde "special" tidningar som vi bara tog in ett ex av.

På tal om tidningar såg jag en så bra artikel i scrapbook inspiration om ett minialbum gjort av bara ett 12x12 papper. Skitsnyggt så det ska jag börja med ikväll. Man liksom vek upp pappret som ett platt paket, enkelt o jättefint!

• malinka2

Så, nu är bilderna på minialbumet i mitt galleri. kanske är emot upphovsrätten så skvallra inte på mej nu

Svar på tråden Scrapträsket 2