Inlägg från: lillvilda |Visa alla inlägg
  • lillvilda

Scrapträsket 2

hej

alal här inne verkar ha barn ..de har inte jag =( det gör ju att det genats blir en massa mindre att scrappa. Ibland står man där såå scrapsugen men korthögen har sinat. Sambon har en dotter på 3 år så ibland får jag uppdrag att scrappa korten på henne och det är ju kul. Men lillstumpan bor långt bort och det blir inte så mycket kort. Finns det någon här som iNTE har barn..vad scrappar ni då?

Å en fråga till alla,jag började att scrappa i 8*8 men de känns ibland lite litet..vilket format föredrar ni att scrappa i?

• lillvilda

PamPam 83: jag har oxå min hund så det är mest den jag scrappar men hunden ger ju inte lika många uttryck som barn och det är lite mer begränsat över situationer att scrappa. sambon fick ta hudnen i badkaret bara för att jag var så sugen på att scrappa en badLo med badankor å sånt..-ja de e bara att offra sig sa jag till sambon.Vi ahr ju inga gensamam barn å nått måste jag ju få scrappa Men min hund kommer nog bli världens mest scrapapde hund

• lillvilda

åh..tack för alla bra tips..nu känner jag inspirationen smyga på igen tack tack!! Fast först ska jag trots allt faktiskt scrappa om ett barn! sambons lill tös är föremålet för nästa Lo. men sen ska jag nog titat lite på allt de andra ni tipsat om. kul!

• lillvilda

vad roligt att så många ska på mässan här i gb..ja då komemr väll halva "familjelivs scrapgäng" springa runt där =) ja med jag med... älskar svenska mässan, de har varit så mycket bra där sen jag flyttade ner!

• lillvilda

huu..j ag ska prova på att scrappa 12*12, jag som bara scrappat 8*8. jag ska scrapa sambon lilaltös, vi ska göra ett album till henne med kort från då hon är hos oss och så. så fick sambon bestämam formatet och han tyckte 12*12. Känns nervöst! ska nog ringa till kompisen och be om att få komma förbi och spana på hennes lo:s.

• lillvilda

ja det ska bli kul att prova ett nytt format. Men nervöst! Ja vi har såå många kort och alal är tagna på mindre än 2 veckor så man vill ju ha flera på samma LO. På onsdag ska jag iväg till scrapbookbutiken i göteborg och inhandla mer pappper... jag är så nervös över att börja för jag tycker så mycket om papperet så jag är rädd att förstöra det =) knäppt va. vet inte alls vilken ände jag ska börja.

• lillvilda

Meli
    jo du har rätt..i värsta fall så får jag plocka upp ett nutt likandant papper på onsdag..värre än så är det ju inte.
    nu till nästa klurighet när de gäller att scrappa i 12*12. jag bruakr ju skriva ut titeln å så på dator..men min skrivare tar inte 12*12. så nu ska jag försöka ge mig på att klipap ut titteln. man ser så ofta vackra snirkliga titlar utskurna/ klipt, men jag lyckas då aldrig att få de snyggt. jag får in å kolla på era sidor och jaga bra rubrik ideer.

• lillvilda

ghaaaa ..jag river mitt hår..suttit till å från mest hela dagen med min första 12*12 dubbel LO. å än sitter inget fast i Lo:n. delarna ligger där löst. Att de skulle va så svårt att byta till 12*12. jag gillar 12*12 för de är mycker journaling som jag ville ha med i sambons lilltös album så det kräver nästan den storleken. men så mycket utrymme att laborera med.. ojoj.

• lillvilda

Loppan79.vad kul att hela familjen scrappat.. å så fint! vilken rolig idee med ett album till någon som fyller år. min lillebror (sista barnet stackarn ) han fick inget vidare album, mamma han väll inte med riktigt å vips fyllde han 17. Kan ske skull man ha scrappat honom ett album..kanske ska be mamam skicka ner kort med lite journaling som man kan sätta ihop till honom. de vore kul! fast först ska jag bli klar med sommarens koer. jag har ju bara 60 kvar nu efter den här sidan

• lillvilda

annika5064: bra!! man kan inte var för försiktig när de gäller sånt!!

• lillvilda

oj de hinner hända så mycket om man är borta härifrån en sväng.

• lillvilda

Carolina1979: jag tror jag ska dit. Men jag har besök av min lillebror så jag måste lura iväg han på nått annat först för han är inte så scrapintreserad.

• lillvilda

min skrivare är lite känslig så man får fästa papperet ordentligt i alla hörn annar knölar den ihop allt skit skrivare...men vi har tittat på en ny... men den hår ånaden gav smabon mig en ny bärbar dator så det får bli skrivare en annan månad.

• lillvilda

jag var å brända pengar idag på scrpbookbutiken i göteborg. pengarna rulalr på snabbt när man köper album å papper. men nu vill jag ju inte börja jobba nästa vecka jag har ju massor att scrappa.

• lillvilda

åh..jag skulle vilja ha en såå ha en bra skrivare så jag kunde ändra om storleken på foton å skriva ut. Finns de nån scrapgud man kan be till shit jag e såå fast i denna hobby nu! längtar till mässan i septmeber..kul kul!!

• lillvilda

jag har varit så scrapsugen men så trött så jag ahr inte orkat plocka fram sakerna... längtar till scrapmässan. ska bli kul! köpte en scraptidning å fick sån inspiration, fasiken va duktiga vissa är.

• lillvilda

ja idag är det mässa!! tyvärr har mitt gravid illamående slagit till dom sista dagarna och jag får inte behålla något nu på morgonen (eller kvällen) å utan mat i magen kommer varje lukt trigga en spyattack..vette sjutton hur det här ska gå. men jag vill ju på mässan har sett framemot de sååå mycket. Jag har ju en massa jag vill köpa ju..å måste försöka samla på mig massa nya ideer.

• lillvilda

nu är jag oxå hemma från mässa, men jag ska dit i morgon med men lite fick jag med mig hem idag iaf. såå fian papper de fanns där. nu ska jag gräva i mina kassar å se vad jag behöver komplitera med i morgon.

Svar på tråden Scrapträsket 2