Inlägg från: bitte71 |Visa alla inlägg
  • bitte71

Scrapträsket 2

liiinda: tyckte senaste LO:n var supersnygg! Jag tycker inte alls att det gör något om man inte stämplar rakt - tvärtom tycker jag det blir mer levande då. Jag stämplar alltid lite "hipp som happ" för jag tycker det är lite charmigt!

Här är min senaste LO: den handlar om min son och hans älskade goseälg. Idéen är delvis liftad då från Nalle Puh-boken som Skatemariah hade gjort... Fast jag har gjort en vanlig Lo istället. I vanliga fall är jag "sådär" förtjust i papper med massa nallemotiv och dylikt på, men till den här LO:n tyckte jag att det passade rätt bra:

Fortsätter att anta Skumpis utmaning och göra ngt jag inte gjort innan: på förra LO:n använde jag ju inga kort och här använde jag bokstavspärlor och monogram för första gången!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • bitte71

jacklin: vi har nog köpt från nästan alla butiker som nämns, de flesta av oss. Och de flesta butikerna är bra. Finns några som tar faktura: scrapandgiftcorner och på scrapbookbutiken kan man också få betala mot faktura om man är känd kund (det är sagomamma här i scrapträsket som har den butiken - du får höra med henne isf ) Kan vara ngn mer som tar faktura, scraproom har gjort det innan men inte nu längre
    Vilken som är billigast och bäst är en smaksak, men personligen gillar jag scraproom (stort utbud), scrapbookbutiken och scrapoteket bl.a . Du får surfa runt och kolla!

Cia: ska strax kolla in nya LO:n!

Lite OT: ni som är duktiga på Photoshop - finns det ngn möjlighet att förminska bilder så man kan få den framkallad i mindre format? Jag vill alltså ha bilder som är kanske 6x4 cm eller nåt sånt. Jag vet ju hur man förminskar med pixlar och så så att den passar in på FL, men när jag förminskade bilder nu senast så gjorde jag bilden 500 pixlar bred. När jag sedan framkallde bilden (i format 10x15) så trodde jag att bilden skulle vara i mitten av fotot och sedan att det kanske skulle vara vitt eller svart runtom så att jag skulle kunna klippa bort det. Men bilden var fortfarande lika stor som vanligt Herregud, vad jag svamlar - hoppas ngn förstår ngt av detta!!!!!!FörvånadFundersam

• bitte71

Men Cia: du hade ju gjort precis så som jag frågade - alltså mindre bilder?? Hur gjorde du ? *help please* Eller har du fotopapper som du skriver ut på? Glad

• bitte71

Skumpis: jättefina LO:s! Försökte skriva i din gästbok, men FL är supersegt för mig idag!

• bitte71

Nu skulle jag behöva lite hjälp: håller på med en LO som handlar om en promenad till ett öde stenbrott förra vintern. Jag vet inte hur jag ska dekorera den - i de övre hörnen! Blommor tycker jag inte passar, för den är rätt vintrig och det känns lite "fel". Något band kanske eller öljetter eller vad? LO:n finns i mitt galleri, titta gärna in och kom med förslag, tack!

• bitte71

TAck så mycket för alla tips ang. den senaste LO:n - var många som tipsade om att t.ex. sätta snöflingor som deko. Jag var lite inne på det också, men nu hade jag tyvärr inga hemma, och jag ville få den färdig så jag gjorde sisåhär istället (en del tipsade om att använda sig av det mönstrade papperet på övre delen av LO:n också):
    stenbrottetLO.jpg

• bitte71

Har lagt in en ny LO i galleriet (ni får gå in där och titta - vill inte lägga ut den här i tråden för jag är med på den och jag tycker inte så mkt om att vara med på bild ): Mamma och jag heter den och är scrapliftad av MAMMSY - tack för det!

• bitte71

Hmm, kan ju tillägga att eftersom jag är så ivrig att lägga ut LO:sarna så fort jag är klar med dem , så tog jag bilden nu i kväll - blir lite mesiga färger då såg jag - så bilden är inte så bra! Får se om jag tar om den imorgon i dagsljus istället!

• bitte71

mamma i Småland: ja, jag förstår vad du menar - hur ska jag hinna med att göra klart lilltjejens album tills nästa bebis kommer i början av mars (om allt går som det ska)? *har lätt panik nu*

Och Brunssons har stängt idag så jag kunde inte köpa några scrappinggrejer heller *surar över konstiga öppettider*

Jag frågade för ett tag sedan om storlek på semesteralbum: jag hade tänkt att göra ett separat album för alla bilder som vi kommer ta i sommar. Vet inte om jag ska välja 20x20 cm (har aldrig scrappat i det formatet) eller blir det för litet tror ni? Å andra sidan känner jag kanske att 30x30 cm blir kanske för stort? *beslutsångest*

• bitte71

MAMMSY:
    1. Chalk! Blommor!
    2. Stickers med t.ex. nallar och sockersöta figurer - det känns inte riktigt som det "passar" när jag gör en LO.
    3. Scraproom - stort utbud. Scrapbookbutiken - snabb leverans. Scrapoteket - trevlig affär. Pysselpunkten - finns i min stad så jag kan hämta varorna personligen.
    4. Använde inte chalk så LO:sarna blev stela och fula, ja jag gjorde (och gör! ) många fel. Ryser när jag ser mina första LO:s - *vill göra om*
    5. Har inte haft ngn scrapblock än! *ta i trä*
    6. Att inte göra de LO:s man tycker är "viktigast" alldeles i början av sitt scrappande (eftersom man ändrar stil efterhand oftast) utan vänta med dem tills man blivit varm i kläderna.  Att inte köpa på sig för mkt grejer i början , se föregående rad...

Svar på tråden Scrapträsket 2