Inlägg från: bitte71 |Visa alla inlägg
  • bitte71

Scrapträsket 2

Skumpis: den jag köpte hade en röd remsa med. Så jag köpte till svart remsa oxå: kostade nog ca 40 kronor för två stycken tror jag.

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • bitte71

Skumpis: kan du inte korta ner den lite? Det gjorde jag - jag hade kunnat få med mycket mer men jag fick ner det till ca en A4-sida. (Har LO:n i galleriet om du vill kolla)

• bitte71

2XA: Ja, Pysselpunkten finns ju i Halmstad och det är inga bekymmer att hämta grejer där som man beställt - bara man avtalar tid först!

Nu har jag lagt in den senaste veckans skrala LO-skörd i galleriet: en (1) LO har jag lyckats knåpa ihop mellan trötthetsattackerna. Den heter "Linnéa sitter själv" och är gjord efter en skiss från en av skissutmaningarna här i Scrapträsket. Risa och rosa gärna

• bitte71

miS: struligt hos Vixxxans? *orolig nu* Jag beställde därifrån förra veckan, och fick orderbekräftelsen i tisdags tror jag. Så jag betalade i onsdags - ngn som vet hur länge det brukar ta sedan?

• bitte71
    lishe skrev 2006-07-07 18:02:33 följande:
    Jag sitter här och försöker sätta ihop ett paket till en möhippa. Puuuuh...tror jag har suttit här i flera timmar nu! Det finns ju så mycket och inte vet man vad som passar ihop och vad man behöver. vad för papper blir snyggt om man river det?behöver man både fotofix, limpenna och limstift?Fluid chalk är bra har jag förstått men jag vet inte riktigt hur det används och vilken färg man ska välja
    Fluid chalk är toppen: man "drar" stämpeldynan längs kanten och "duttar" lite extra där man vill att det ska vara mer färg (kanske på ett hörn osv). Man kan prova sig fram på en spillbit papper först Och ang. färger: chestnut roan och dark brown är brunaktiga toner och charchoral är mer svart. De färgerna är rätt bra att ha som bas (tycker jag ): sedan använder jag dark moss mycket oxå (det är en mossgrön färg). Annars finns ju fluid chalk i alla möjliga färger: ibland är det roligt att prova ngn knallig färg oxå. Du får kika runt hos oss och fråga!
    Och jag tycker de flesta papper blir snygga när man river dem (fast cardstock är ju lite svårare eftersom det är grövre).
    Fotofix använder jag för att sätta fast korten och fotomattorna, ibland när jag sätter fast mindre bitar mönstrat papper också - men annrs använder jag limstift mest till att sätta fast större bitar och limpenna för mindre detaljer! (Nu fick du oxå svar miS! )
    sofiemalmö skrev 2006-07-07 18:04:35 följande:
    Hej !Jag är ny i denna tråd och undrar om någon har något bra förslag till dopbilder...Jag har aldrig gjort scrapbooking innan men tycker det är himla roligt och pyssligt...Ska sätta in min första bild sen så får ni säga vad ni tycker..
    Vet inte riktigt vad du menar med dopbilder? Menar du LO:s med tema dop? Jag har inte gjort ngn dop-LO än, så jag kan inte riktigt hjälpa dig!

Nä, om jag skulle ta mig i kragen och försöka scrappa lite - har faktiskt dopkort som jag borde göra en LO av. Fast jag är verkligen inte sugen på att göra ngt  av de korten, men jag känner att det är på sin plats med en dop-LO i lillans album!
  • bitte71

miS: jag antar att det var till mig du ställde frågetecken? jag tänkte att jag svarade på din fråga hur jag sätter fast mönstrat papper!

• bitte71

Coursell: jag tror att Pyret78 *pekar uppåt* har scrappat lite bröllopsbilder (om jag inte helt minns fel?) *springer in och kollar*

• bitte71

Coursell: jo, där fanns lite bilder!

• bitte71
    annika5064 skrev 2006-07-11 19:56:03 följande:
    Hur gör ni för att citera någon och få in det i ruta??????
    Om du tittar till höger i det inlägg du vill citera så finns det två knappar att trycka på: en med citationstecken och ett A och en med en mun. Klicka på den med A:et så dyker den texten upp här där du skriver inlägget! Den andra knappen svarar du på inlägget, men den vet jag inte riktigt hur den funkar för det har jag ine gjort.
  • bitte71
    Carolina1979 skrev 2006-07-11 20:29:50 följande:
    annika5064 skrev 2006-07-11 19:56:03 följande: Hur gör ni för att citera någon och få in det i ruta?????? Och man måste ha PLUS för att det ska funka
    Aha, det också - tänkte nästan det!
Svar på tråden Scrapträsket 2