Inlägg från: Mella72 |Visa alla inlägg
  • Mella72

Scrapträsket 2

myskatt- Tänk bara på att häftmassa ger fettfläckar!

• Mella72

Loppan79 och Bitte71- Nettos erbjudanden gäller bara i en vecka, den papperskäraren som jag tipsade om gäller inte denna veckan. Nu finns det en annan variant som kostar 69:-. Hur denna veckans papperskärare fungerar vet jag inte. Jag var där häromdagen och såg den men tittade inte något närmare då jag redan har en som jag är nöjd med. Den borde dock ta 12" papper då det står A4 eftersom det ska vara lite marginal också. Den jag köpte skulle bara räcka till A4 men jag har god marginal för 12" papprena. Skillnaden på den jag köpte och den som finns denna vecka är att den här skär med rullkniv och den andra hade ett skärblad. Jag har en med rullkniv sen förut (från Jula) och den skär snett..kanske för att jag aldrig blev vän med rullknivsvarianten.

• Mella72

BabyJia- Jag köpte en håltång- en sån som har till att göra hål i skärp med. Med den har jag flera olika storlekar i samma och den kostade bara 15:- på Ullared

• Mella72

Johannapanna: Jo, men jag har hört att de finns de som gjort det och sen chalkar de det upphöjda för att framhäva de stansade bokstäverna..

• Mella72

Jag har precis gjort klart swebokkstävlingalstret nu och när jag är klar och fotat och ska precis maila iväg bilden så inser jag att det är blad i bakgrunden på fotot..alltså sonen sitter framför en del av en rabatt och i rabatten är det stora blad som sticker fram..kommer jag bli diskad för det tror ni? :-S

Det är ju inte blommor utan blad....
    *svär på mig själv som inte tänkte på det*

• Mella72

hehe, swebokk skrev jag....swe scrapbook menar jag förstås

• Mella72

Mammsy: De sa inget i mailet som bekräftade att de fått den så jag tror också att det är lugnt

• Mella72

Fraise: Nej, det finns adaptrar till Sissix och Bosskut men inte till QK. Det bästa köpet tror jag är en bosskut för den tillsammans med adaptrar kan ta alla olika dies. Dock är ju denna dyrast (förstås :P). QK är den billigaste har jag kommit fram till men den tar bara sina egna dies.

• Mella72

2xA: Har du testat att rita mkt på ett papper som man gör med en bläckpenna som håller på att ta slut? Så gjorde jag och då blev det lite bättre, precis som att den rann till lite men jag håller med om att den inte skriver som man önskar. Ofta får man måla en gång (eller två) till på samma ställe. Har testat Sakura Soufflé och den är bättre för där blir den vit iaf men det är så tjock spets på den tycker jag.

• Mella72

I Göteborg 2-3 september, Köpenhamn 16 september, Helsingborg 30 september-1 oktober

Svar på tråden Scrapträsket 2