Inlägg från: Sagomamma |Visa alla inlägg
  • Sagomamma

Scrapträsket 2

Jo79 skrev 2006-07-10 12:05:10 följande:
    Carolina: Jag har handlat där en gång, men inte varit på hennes kurser. I affären så var hon inte den mest tillmötesgående direkt, kände mig inte så himlans välkommen. Men kurserna vet jag inget om.Sagomamma: 1. Hur ska en bra kurseledare för scrapbooking vara? Bra!! Skämt åsido, kunna ge mig förslag och ideér om jag kört fast, (även om jag inte kört fast) kunna visa olika tekniker och kunna skapa en inspirerande stämning. 2. Hur hade du önskat att kursupplägget såg ut -fördelad tid osv? Först lite info om vad scarpbooking är, kanske visa lite saker (Lo:sar, material osv.),visa hur man använder olika verktyg... MYCKET tid till att greja själv.3. Vad hade du velat få ut av en scrapbookkurs? Att ha fått nya ideér, fått bra och konstruktiv kritik på det jag gjort, fått veta lite om de olika verktygen som finns, jag vill ha fått mersmak helt enkelt!4. Vad skulle få dig att känna dig nöjd vid kursens slut, alltså så att du kände att du fått valuta för pengarna? Ungefär det som jag skrev ovan.5. Vad hade du föredragit SOM NYBÖRJARE? Att kursledaren plockade ihop ett färdigt baspaket att börja med, eller att du själv fick välja (med hjälp)? Jag skulle nog vilja att det fanns färdiga förslag, men även att det fann möjlighet att plocka det man själv tycker passar, men hjälp då såklart....6. Vad skulle få dig att känna dig missnöjd vid kursens slut? Mycket hänger nog på ledaren, om hon(han) inte är bra, om det inte är roligt och inspirerade så kommer jag nog att känna mig missnöjd. Jag skulle vilja ha ganska mycket att välja på... i materialväg, och bra vägledning. Annars blir det en himla röra för en nybörjare....7. Vad är viktigast på en nybörjarkurs; teori (veta alla uttryck och termer) eller praktik (att få scrappa -och bara scrappa) eller en blandning? Motivera! Det kan ju vara bra med de vanligaste uttrycken, men inte alla... att få scrappa mycket med tillgång till mycket hjälp och inspiration är viktigt. Mycket scraptid!!  Att få tid till att pröva och pröva och pröva... Och att den som håller i kursen är en sån som man känner att man får "förtroende" för. (Kommer inte på ett bättre ord...) Mamma till KaramEllen
    TAAAACK!!!! Bra utförligt tänkvärt svar!!!
  • Sagomamma
    Skumpis skrev 2006-07-13 10:28:02 följande:
    Jag fick paket från Pysselpunkten igår. Blev lite besviken på Chipboardbokstäverna jag hade beställt De var betydligt större än jag hade tänkt så jag vet inte hur jag ska använda dem *snyft* Tips någon?Nu väntar jag på paket från Sagomamma (när skickar du det??? *ivrig* ) Skulle egentligen bara beställa en enda chalk för min favvis är slut (och det kan man dö av ). Så bra att man slipper betala 59 kr i frakt om man bara vill ha en chalk Fast nu råkade det bli lite mer än så Funderar även på att göra en liiiiten beställning från Scrapfun Och sen blir det en stor beställning från ScrapAddicted nästa månad. Måste köpa ett nytt album. Men sen ska jag inte shoppa förrän på mässan Ni som ska på mässan i Göteborg; Vilken dag ska ni gå? Vi kanske kunde luncha ihop? Vore kul att kika på varandras shopping och tipsa om vart man hittar saker billigast Framför allt vore det kul att träffas IRL.
    Skickat såklart
  • Sagomamma
    Blommig skrev 2006-07-14 13:24:33 följande:
    Letar efter nån slags förvaring till mina papper. Typ nån mapp eller nått.Jag har ingen stans att ha allt framme så jag måste packa ihop det varje gång jag har scrappat. Hur förvarar ni era scrapgrejer?
    Så här:

Runway RollerSnyyyyyyggRäcka ut tungan!
  • Sagomamma
    Lingonflickan skrev 2006-07-20 20:05:16 följande:
    Åh! Fraktfritt torsdag-söndag på scrapbookbutiken! Ska ta mig en rejääääääl titt!
    Det var snabbt upptäckt!!
  • Sagomamma
    Fnyz skrev 2006-07-20 22:19:05 följande:
    ja gahr redan gjort en varukorg jag sagomamma
    Det kunde jag aaaaaldrig tro, haha Flört
  • Sagomamma

Ellisen skrev:
    "Sagomamma, du är helt otrolig!
    Beställde juli-paketet av dig igår och fick grejerna idag!!!
    Snacka om suverän service!!! "

*glad* Tack! Alltid lika roligt att få bekräftelse!

När jag har använt mig av "dymo" så har jag skrivit ut från datorn, var nog för snål, hehe ! Har skrivit ut dymotexten på dubbeln i mitt galleri!

• Sagomamma

Vill bara säga till er allihopa att trots att jag sitter på modem FORTFARANDE så läser jag vad ni skrivit, och det värmer! Ni är så himla söta, och jag blir så glad... *stort hjärta här om det fanns som smiley *

dramaqueen -det retar jag också ihjäl mig på, som om inte fok fattar till sist liksom...

Angående HoP så tycker jag det verkar som att paketen ofta "kommer bort" (så man ångrar sig och ber om pengar tillbaka) när det varit riktigt riktigt bra erbjudanden om låg frakt och rabatt på allt. Det lönar sig verkligen inte för dem att skicka till Sverige då ju... Fast det är bara min elaka slutsats *S*

• Sagomamma

Fnyz:
    "nä jag har inte planerat nå... kanske faller sig naturligt när snuppan börjar leka med nån nyckelknippa å kameran är framme"

Ja det låter verkligen naturligt och oplanerat

• Sagomamma

Ville bara kika in och hälsa lite *hej hej * med tanke på att jag IGEN inte hunnit vara här inne på hundra år typ...

Kan ni fatta att jag FORTFARANDE efter att ha bott i nya huset en månad, sitter på MODEM!?!? Allt tar ju sån eeeevig tid, hur tusan gjorde man INNAN, när modemet var NORM!? Huuuu *ryser*

• Sagomamma

Förresten, nu när alla ändå tipsar, så måste jag tipsa om min nya kärlek -gluedot-tejp!!! Dubbelhäftande tejp från Gluedot, som är toppen att sätta fast papper med eftersom det blir NOLL nivåskillnad!

• Sagomamma

malin ulrika skrev:
    "...apropå papper, jag försöker få tag i Bazzils cardstock, helst röda papper, men på deras hemsida är det bara för "grossister" typ, liksom 50 papper av samma sort, och på Ebay hittar jag packar med hundratals papper i olika färger, men knappt några röda, utan alla möjliga nyanser, och så väger högen liksom 7 kilo, så frakten blir enorm...

Var beställer i Bazzils, om ni köper på internet"

Det där kan du säkert be vilken scrapbookbutik som helst att ta hem till dig i samma kulör utan problem!

• Sagomamma

Och förresten verkar det inte speciellt svårt att hitta papper i röda/vinröda nyanser tycker jag...

*smiter ut igen på lilla modemet... suck *

Svar på tråden Scrapträsket 2