Inlägg från: annika5064 |Visa alla inlägg
  • annika5064

Scrapträsket 2

Johannapanna skrev 2006-07-13 15:15:37 följande:
    Har varit inne på Scrapfun och tittat på alla fin bokstäver, men jag har så svårt att bestämma mej för vilka alfabet jag ska ta! Vilka kan ni som har beställt därifrån rekommendera som är användbara?? Vilka färger ska man satsa på?
    Det är en fråga som är nästan omöjlig att svara på! Själv gör jag som så, att jag förbereder alltid ett helt gäng LO:s med papper och utifrån det bestämmer jag en rubrik. Sist av allt väljer jag typsnitt och färg, beroende på hur jag tänkt mig layouten; är den färgglad och lekfull, väljer jag färgglatt typsnitt/färg. Kan man inte bestämma sig går ju svart/vitt alltid hem...

Att beställa ett helt alfabet är helt bortkastade pengar, tycker jag; hur ofta kan man använda alla bokstäverna i alfabetet och dessutom bara en gång?
  • annika5064
    Cheri skrev 2006-07-13 21:30:13 följande:
    lägger i favoriter.. helt av med mig är ni inte...
    Nämen, välkommen tillbaks! Då kanske man får se lite nytt av dig igen, då? Känn ingen press...Flört
  • annika5064

Vet att tr3z har, från Thailand...

• annika5064

Åååååh, Johannapanna, det är Guds gåva till scrapparna! Skrattande Fantastiska figurer, former, alfabeten, monogram etc i syrafri kartong, som man kan måla, klä med papp eller vad man nu vill...

• annika5064

Johannapanna, vi har ju pratat om chipboard förut, så det skippar vi nuSkrattande, men ett tips för att slippa den "platta" känslan är  att använda 3d-klisterlappar; de är tjockare och gör att dekorationer, text, foton hamnar "längre ut" från papperet och ger ett större djup på LO:n...

Och jag tjatar väl vidare om att ta tillvara papperens mönster; skär ut figurer, blommor, stjärnor, hjärtan ja, vad man nu gillar, chalka kanterna och sätt fast med brads, öljetter, knappar...gärna i lager, så får man ytterligare en känsla av att slippa det "platta"...

• annika5064

Har lagt in en ny...doodlar glatt vidare...

Joels Bok Februari 2006 2.jpg

• annika5064

Nu ska jag ge mig på vit Bazzill och göra en variant på den här, som jag tycker är helt underbar!

915382.jpg

Fast, först ut i solen....

• annika5064
    915382.jpg

Den försvann visst när jag tog bort den från galleriet...den här ska jag göra en variant på...

dramaqueen,
    använder Sakura Gel-pennor...billiga på www.minneskatten.se

Tack Meli!
  • annika5064

Skumpis, kan man låta bli fraktfritt? Cool

Svar på tråden Scrapträsket 2