Inlägg från: annika5064 |Visa alla inlägg
  • annika5064

Scrapträsket 2

Marajjah skrev 2006-08-29 19:52:22 följande:
    Slänger in bloggen om lördagsträff på mässan här igen... Precis som Skumpis skrev. www.familjeliv.se/Bloggar-1-16/b26992.htmlÅ sen undrar jag samtidigt även här om det är ngn här som ska dit på lördagen och isåfall vill äta lunch? Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
    Klart vi ska ha mat! Vi ska ju löpa maratonlopp!Flört Vi får väl bestämma i Skumpis blogg...
  • annika5064
    Fraise skrev 2006-08-30 20:31:01 följande:
    En liten fråga till alla experter här, från en nybörjare: Bosskut- visst är väl den bättre och roligare än Quickutz? Jag menar QK tar ju bara små dies eller hur? För det finns ju ingen adapter till QK, väl? Sedan måste jag "klaga" lite. Damn- vad dyra alfabeten är här i sverige till ovanämnda maskiner!!! Jag bara vägrar betala 1500 kr eller mer för lite bokstäver. Tänker isf skaffa det från USA om jag köper ngt.
    Då måste jag ju återigen göra lite reklam för www.scrapfun.se; hon har massor av kul och man får mycket för pengarna! Jag har svårt att tro att man nöjer sig med ett alfabet och då blir det ju extremt dyrt! Dessutom går det trend i figurerna oxå, och de blir nog liggande efter ett tag...

Vi är flera/många som beställer därifrån och de allra flesta är nöjda, vad jag vet! Jag själv brukar planera flera LO:s och bestämmer text/rubriker och skickar efter....
  • annika5064
    Fraise skrev 2006-08-30 20:51:58 följande:
    annika5064- aha! Det är alltså redan utstansade grejer hon säljer! KUL! Den där sidan ska jag spara i favoriterna helt klart! Tack så mkt för infon söta du!
    Vassego! Skrattande
  • annika5064
    Johannapanna skrev 2006-08-30 22:15:18 följande:
    Vilka här har gjort månads-LO's på sina bebisar? Ska göra några sådana och behöver lite inspiration!
    Tja, det är det enda jag gör...Glad
  • annika5064
    Meli skrev 2006-08-31 20:01:43 följande:
    mamma i Småland Det var ju en idé, har jag inte ens tänkt på. Tycker det är så himla fint där man ser att folk sytt på maskin i sina LOs, men jag har ju ingen symaskin Får testa att rita dit styng och se hur det blir.
    Annars finns ju snygga rub-ons som ser ut som stygn...
  • annika5064
    Mystjejen skrev 2006-08-31 20:35:46 följande:
    Jag ska också ta tag i månadsbilderna snart... Jag har tänkt att göra alla på en dubbel LO så att man kan se och jämföra utvecklingen. Vad tror ni om det? Har inte fått nått scrappat det sista...hoppas att inspirationen kommer efter mässan... Blir nog inga problem tror jag!!
    Jag har en sådan i mitt galleri...
    Carolina1979 skrev 2006-08-31 20:46:00 följande:
    annika5064 skrev 2006-08-31 20:10:47 följande: Meli skrev 2006-08-31 20:01:43 följande: mamma i Småland Det var ju en idé, har jag inte ens tänkt på. Tycker det är så himla fint där man ser att folk sytt på maskin i sina LOs, men jag har ju ingen symaskin Får testa att rita dit styng och se hur det blir. Annars finns ju snygga rub-ons som ser ut som stygn... Vad är det för rub-ons som ser ut som stygn?
    Har sett flera tillverkare; själv har jag DCWV; finns på flera av mina LO:s...
  • annika5064
    Matriark skrev 2006-09-01 10:59:45 följande:
    Har organiserat om i mitt galleri och laddat upp lite nya Layouter.En megablandning av papperstillverkare.. Jag har ingen som helst "scrapstil"
    Men guuud, vad fin Mirandas sommar är! Den blev min favorit!

Vad gäller scrapstil tycker jag det är mer intressant att bläddra i ett album med olika stilar, och blir mer imponerad om scrapparen behärskar olika stilar, men smaken är ju som...ni vet!Flört
  • annika5064
    Mizz Maj skrev 2006-09-01 18:40:52 följande:
    Doodlar ni på fri hand? Jag har precis upptäckt det och tycker det är jättefint, men jag är ju kass på att rita! Ska jag behöva avstå det då, eller är det bara att öva öva öva??
    Fri hand här...

Tips; kolla in Rhonna Farrers och Basic greys rubons och "tjuva" idéer; det har jag gjort, massvis...Flört
  • annika5064
    Marajjah skrev 2006-09-01 15:32:01 följande:
    MAMMSY skrev 2006-09-01 14:44:16 följande: huraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa imorn är det LÖRDAAAAAAG!!!! MÄSSDAGSHihi vad det ska shoppasd å vad kul det ska bli å få se er andra som ska dit!!HiHi ni känner igen mig, det är jag som har Bazzilblomman i håret Å jag har faktist scrappat!!! *Glad* fast jag kan inte vis a för det e ju till swe. tävlingen men ändå!!!! Ja, å mig känner ni igen, eftersom jag är den tjocka! Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
    Ja, då är jag glasögonormen då...Flört Jösses, jag känner mig nästan nervös; TÄNK OM det jag vill köpa av de olika utställarna inte är med?????? Eller tar slut????? Eller värsta scenariot; tänk om jag inte KAN göra av med pengarna?????Kyss
  • annika5064
    Carolina1979 skrev 2006-09-03 13:45:36 följande:
    Nu har jag frågor till er igen * Hur brukar ni fästa band på era LO's? Har inte riktigt klurat ut det...* Är det någon som vet något butik på nätet som säljer Rub-ons som ser ut som "stygn",   alltså som att man har sytt på papperet? Vet att det var någon som tipsade mig om ett märke, men har inte hittat det i de butiker jag kikat i...
    Det var jag...Minneskatten har bl a

http://www.minneskatten.se/butik/index.php?main_page=index&cPath=72_99
  • annika5064

nämen va bra att man läser alla inlägg...Förvånad

• annika5064
    Mystjejen skrev 2006-09-03 16:51:00 följande:
    Har skickat ut make och dotter och gjort den här...  Nu ska jag göra en förstasida till 2006års albumet.
    Ursäkta ordvalet, men sååå skitfin! Ojojoj! Lånar nog din idé....
  • annika5064
    Fnyz skrev 2006-09-04 09:21:11 följande:
    ja just de är det någon här som ahr sett eller hålelr på med de här nya 3D-scrapping?? verkar skitfränt tycker jag.
    ??????Förvånad Eeeeh, har jag missat nåt?
  • annika5064

Beror på ljuset...är det bra ljusförhållanden inomhus ställer jag en pall vid fönstret och plåtar så rakt som möjligt uppifrån. Ser till att det inte är blänk osv. Dessutom beskär jag LO:n redan vid fototillfället, alltså inte en massa golv, bord etc runt om...resten fixar jag i fotoprogrammet... Är det bra utomhus går jag ut på balkongen. Med bra menar jag inte direkt solljus eller kolsvart himmel...men jag plåtar alltid rakt uppifrån för att slippa konstiga skeva bilder.

• annika5064

Vad konstig min plusfunktion är; plötsligt kan citeringen jag gjort försvinna...ovanstående var riktat till camasunary...

Svar på tråden Scrapträsket 2