Inlägg från: bitte71 |Visa alla inlägg
  • bitte71

Scrapträsket 2

Åh, vad avundsjuk jag är på er som har ork och inspiration att scrappa... Jag VILL verkligen ha det också nu, men jag bara mår fruktansvärt illa och är fruktansvärt trött så jag orkar inte Hoppas verkligen det går över snart så jag kommer igång igen...
    Men jag följer tråden ändå!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209 och så bebisen i magen!
  • bitte71

Meli: tack

• bitte71

Meli: ok, ska kolla upp det! TAck!

Dramqueen: tack för tipset ang. boken! Jag hoppas det släpper snart, har ju gjort det de tidigare gångerna...

• bitte71

Ok, har fått tummen ur och svängde ihop ett grattiskort till min svåger som fyllde år idag...
    Har påbörjat en LO oxå som ska handla om lillkickans namn (lite liftad från alla som gjort "kärt barn har många namn-LO:s ).
    Men här är kortet iaf:
    framsida: Framsida grattiskort         insida: Insida grattiskort

Vågade prova på att doodla, blev inte så bra eftersom jag bara hade svart penna men nu har jag testat iaf...

• bitte71

Nämen Cia - GRATTIS! Då gör du mig sällskap i marstråden nu då?

• bitte71

mia2005: jättefin första LO! Håller med föregående talare ang. fotomatta och ett kort i blickpunkten. Sedan kanske jag hade chalkat kanterna på papperet där det står "Ville 1 år" t ex, ofta "lyfter" det fram texten lite - men jag chalkar ju nästan på allt *fluid chalk-addicted* För övrigt är den jättefin!

• bitte71
    Jen 82 skrev 2006-08-10 18:44:41 följande:
    En LO med kort på mig Utskrivet på vit bazzil www.familjeliv.se/krypin/jen_82/gallery/phpex...O den nyaste på Maria www.familjeliv.se/krypin/jen_82/gallery/phpqp...
    De var ju supersnygga! Gillade verkligen hur du matchat papperen på Maria-LO:n med blommorna på hennes tröja! Det var väldigt fint!

Själv sitter jag mest och surfar runt nu för tiden och intalar mig själv att jag hämtar inspiration genom att göra det. Sedan blir klockan alldeles för mycket och då orkar jag inte scrappa, trots att jag faktiskt har jättemycket snygga papper hemma   Och sedan är det sussa kudde/soffa/stol som gäller även om den värsta tröttheten börjar ge med sig lite iaf.
    Så jag hoppas hoppas hoppas att jag får tillbaka inspirationen snart
  • bitte71

Hej hopp...
    Inspirerad av Fnyz som handlade sina knappar på Erikshjälpen (var det väl?) gick jag idag in på Myrorna och kollade. Fattar ni hur mkt knappar de hade?!!!! Hela korgar fyllda till bredden! 1 krona styck för de stora och 50 öre för de små knapparna, men nu ska ni höra det bästa: jag stod där och rotade till mig säkert 70-80 knappar eller nåt. Sedan när jag ska betala och lägger alla knapparna på disken säger hon som står där: "Herregud, det där orkar jag inte räkna - ska vi säga att du får dem för 30 kronor?" Vad säger man då? "Ja visst, självklart!" Nästa gång jag går dit ska jag helt kallt säga: "ska vi säga 100 kronor för hela den här korgen med knappar?" (eller nåt) så får vi se vad de säger - kanske går det med?

Skumpis skrev 2006-08-10 22:09:40 följande:
    Fnyz - -85 var jag en stenhård hårdrockare
    HAHA! Själv var jag hårgeléfabrikanternas främsta kund och gjorde att de förmodligen kunde köpa sig dyra sportbilar, båtar och utomhusswimmingpooler! Ja vadå, ett kilo hårgelé per dag var väl normalkonsumtion för varje tonåring på 80-talet? *ser oförstående ut inför varje annat påstående*
    Helt OT, jag vet *over and out från nostalgiskolan*
  • bitte71
    Pyret78 skrev 2006-08-14 14:25:39 följande:
    * stolt scrappare gör entré * Har ni sett på första sidan på scrappiz??
    GRATTIS Pyret! *kastar konfetti i massor*
  • bitte71
    Pyret78 skrev 2006-08-15 14:36:35 följande:
    Hur ska min Lo "flickorna E" se ut??så här:www.familjeliv.se/krypin/pyret78/gallery/phpo...elså här:www.familjeliv.se/krypin/pyret78/gallery/phpe...Sen har jag ännu en ny "LO" i mitt galleri. Har scrappat utsidan på vårt australien-album Innan var det enbart brun kartong.
    Jag tyckte nog mest om alt. 2 (den med blomman) faktiskt, men jag gillar ju blommor så...
  • bitte71

Ä_N_T_L_I_G_E_N har jag fått en ny LO färdig, har lagt in den i galleriet. HOPPAS HOPPAS att min totala idétorka/block de senaste 6 veckorna släpper lite nu! Iaf: LO:n heter Dina många namn och är en variant på alla "Kärt barn har många namn"-LO:s. Syns lite dåligt på bilden, men under namnen Sigrid och Linnéa står det lite info om namnen taget från Svenka namns hemsida - om ngn undrar! Gärna ris och ros tack!

Och alla ni som gjort nya LO:s - jättefina allihop!

• bitte71

Nämen Cheri: hur KAN du säga att du är ringrostig?! De var ju helt underbara!

Jag kan komma med en varning till: försök inte chalka under tiden du har en klåfingrig åttamånaders bebis i knät - då får du slänga det du håller på med

• bitte71
    Cheri skrev 2006-08-16 13:53:26 följande:
    jag är mest rädd för att kaffekoppen ska välta över allting, den kan jag rekomendera att ställa på flera meters avstånd, då får man lite motion för varje klunk oxå
    Jag lyckades faktiskt välta kaffekoppen över datorn för ett tag sedan, men lyckades torka upp det mesta snabbt. Fast den lät lite konstigt datorn ett tag när man satte igång den men nu är det ok igen.
    Som ni förstår så berättade jag inte detta för sambon utan stod mest och såg oskyldig ut när han morrade över att den lät som ett tröskverk varje gång han startade denOskyldigFlört
  • bitte71
    myskatt skrev 2006-08-17 21:34:09 följande:
    Nu fattar jag detta med pennorna;* Sakura Soufflé, Metallic och Moonlight = mörka underlag* Sakura Glitter, Glaze och Basic = ljusa underlagSka bege mig till Panduro i Kupolen imorgon efter tentan och bränna barnbidraget . Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
    Kommer barnbidraget imorgon? Trodde det var på måndag eftersom den 20:e är på söndag! *klappar händer*
  • bitte71

Vad bra att ni nämnde det där om skärmaskinen på Netto: jag skickade nämligen sambon att köpa den idag efter jobbet! Men i senaste Nettobladet stod det att den tog A4-mått, ngn som vet om man kan köra 12"x12" iden oxå? Det hoppas jag, fast här kostade den 69 kronor?? Skumt!

Ang. GB-diskussionen så kan jag erkänna att jag ofta surfar runt och inte alltid skriver - förlåt alla! Men som Marajjah sade: ofta kommer det ngt i vägen: jag minns faktiskt vad det var när jag kollade på 2xA: idébok (som jag tyckte var jättefin!! - gillade färgerna jättemkt): lilltjejen hade dragit ner en påse med brads från mitt pysselbord och höll på att käka upp dem för att i nästa sekund susa vidare i sin gåstol för att dra ner lampan i fönstret! Så jag blev helt enkelt utloggad från bredbandet (blir det efter en stund om man har varit inaktiv med surfandet för länge). Tyvärr händer det rätt ofta - fattar inte varför jag aldrig hinner scrappa???

• bitte71
    BabyJia skrev 2006-08-25 19:53:50 följande:
    Lovar att detta blir min sista fråga för idag.Sån där chalk...sån man snyggar te kanterna me bla...ska den bli värmd?
    Nä, man bara "drar"den längs papperskanten (testa gärna först på en spillbit för att se hur det blir)
  • bitte71
    Minimalla skrev 2006-08-25 20:37:16 följande:
    Tack mammsy, då måste jag nog snart beställa... Vilka är era favoritchalks? Nån särskild färg eller typ? Kanske olika till olika detaljer?
    Chestnut roan tycker jag går att använda till allt! Sedan använder jag även dark moss (en mossgrön färg), dark brown och charcoral (en nästan svart färg) till mkt också!
  • bitte71
    Johannapanna skrev 2006-08-30 22:15:18 följande:
    Vilka här har gjort månads-LO's på sina bebisar? Ska göra några sådana och behöver lite inspiration!
    JAg har gjort (och håller på) att göra för varje månad, finns i mitt galleri!
  • bitte71
    tr3z skrev 2006-09-04 19:50:07 följande:
    åh, jag har sån lust å scrappa men jag har inte tiiiiid!! vill åxå handla en massa! Ska jag göra när det är mässa i Hbg om bara en månad!
    Var då ngnstans? JAg tycker det känns närmare till Hbg än Gbg (bor i Halmstad) så på den mässan kanske jag skulle kunna gå! *hoppas*

Jag vill också scrappa, men jag är toktrött efter en dag med en "Crazy baby" som är på ALLT: kattmat, elurtag, sophinken etc etc ... så jag lägger mig bara i soffan när hon väl somnat Jättetrist, men ett bidrag till utmaningen ska jag försöka få ihop. Sedan ligger jag back med månadssidorna också: har 7-, 8- och 9-månadersLO:s att göra! Men framkallat en hel massa kort har jag gjort så nu får jag ta mig i kragen och göra nåt med dem!
Svar på tråden Scrapträsket 2