Inlägg från: milimina |Visa alla inlägg
  • milimina

Ni med långt hår hur ofta klipper ni er ?

var 3-4 månad, men det är för att jag tonar det samtidigt och ser hemsk ut om det går längre tid emellan mitt hår slits nästan inte alls så frisören klipper kanske 1-1½cm varje gång, men det växer mycket fortare än så, lite drygt 1cm i månaden. så det blir stadigt längre.

alla har ju olika hår dock och kanske har du helt enkelt ett som slits så mycket att du måste klippa en så lång bit? om du vill slita så lite på håret som möjligt så ska du göra inpackning varje vecka och låta bli att använda fön och andra värmeverktyg, det sliter enormt.

• milimina

marlean,

jag sätter också nästan alltid upp håret, men det slits mer av fönande och värmestyling än av snoddar. köp en bra snabbinpackning och bra schampoo/balsam hos frisör, det är också skonsammare mot håret. loreal professional har en bra inpackning som kallas gelemask och den ska bara vara i 1 min så den är lätt att komma ihåg, inte speciellt dyr heller
    jag fönar/stylar sällan håret och när jag gör det har jag massor av skyddande produkter i för att inte slita så mycket på det. jag skulle egentligen bara behöva klippa topparna två ggr per år, så lite slits det.

Svar på tråden Ni med långt hår hur ofta klipper ni er ?