• Shannara

Hipp barnmat

Bara undrar om det är fler i detta avlånga land som använder deras mat. Ja tycker den e kanon. Ekologisk och utan socker/sötningsmedel...
    Den e dock dansk och det har ju varit en del debatter om danskt griskött.

www.hipp.dk/se/

• Svar på tråden Hipp barnmat
  • axelsmamma

Jag kommer aldrig att andvända den maten igen för min son har blivit magsjuk av den 2ggr när han har ätit den och det va en ordentlig magsjuka kan jag tala om.

• Shannara

Oki... Konstigt...
    Å burkarna var ordentligt tillslutna när du köpte dem?
    Klagade du något till dem?
    *nyfiken*

• kixan

Alma åt i princip bara Hipp när hon var 6-12 månader. Superbra, till och med jag tyckte maten var god ju.

• Anni

Använde nästan bara HIPP till Isa när hon var 6+ månader.
    Bra och goda maträtter. Jag köpte ofta pastan och så gjorde jag egen köttpure hemma (tycker att det är dööötrist att göra egen pasta pure).

• Villebusen

Men det är mindre proteinhalt i hipp gentemot semper/nestle. Vi blev tillsagda på bvc att inte använda den just pgr av detta.

• uniMog

förutom att den är så lös är den jättebra. Och jag jämförde några semper med några hipp och det skillde jättemycket mellan proteinhalten.... vissa semper hade mindre än vissa hipp och tvärtom!

• Shannara

Kul att fler tycker den e bra...
    Å pastan e verkligen jättebra... De blir bara klister när man gör de själv...*ler*

• madickenN

Tyckte att Hipp-burkarna var bra till sonen, så jag använde mest dem, men även sempers. Nestlé vägrade han äta.
    Dottern är visst ännu mer kräsen- hon äter bara Hipp.

• Majsan

Jag använder HIPP ibland när vi ska bort. Annars gör jag själv.

• Fjäril

Min son åt nästan bara Hipp-mat när han var mindre. Eftersom han inte äter kött, så passade det bra, de har ju många vegetariska alternativ till skillnad mot Semper och Nestlé.

Svar på tråden Hipp barnmat