• Shannara

Hipp barnmat

Bara undrar om det är fler i detta avlånga land som använder deras mat. Ja tycker den e kanon. Ekologisk och utan socker/sötningsmedel...
    Den e dock dansk och det har ju varit en del debatter om danskt griskött.

www.hipp.dk/se/

• Svar på tråden Hipp barnmat
  • skidan

Tycker att alla tre märkerna är bra. Har dock inte testat den där färska barnmaten som finns i kyldisken ännu. Den är ju oxå ekologisk. Just nu blir det mest burk. Orkar inte laga mat just nu. Hoppas gravidhormonerna lugnar sig snart så jag får kraften åter i köket

• Fjäril

skidan: har läst om att det skulle komma färsk barnmat, men inte sett den ännu. I vilken/vilka affärer har du hittat den?

• Liwa1

Denna barnmat på burk skulle till och med jag kunna tänka mig att prova då jag kör eget nu bara.

• Josse

Filippa fick i början bara Sempers mat och åt med godaptit sen kom sockervarningen och jag gick över till Hipp i nästan 2 mån, problemet uppstod efter ett tag och det var konsistensen, hon vägrade äta nått annat för det var motstånd i det, Hipps är som en tjock soppa utan motstånd i alla fall 4 och 6 månadersmaten. Så nu får hon oftast Sempers men ibland även Hipp.

• Spixie

Min son tycker väldigt mycket om HIPP förutom morotspurén med potatis i, den är det blä till. KOnstigt, tycker jag, för han tyckte om den när han var 4 mån, men ej nu...Hmm. För övrigt tycker jag HIPP är bra för de tillsätter inte socker, endast naturligt socker. Tummen upp för HIPP!

• Fjäril

Josse: i alla fall 4-mån maten SKA vara lös i konsistensen. Det är samma sak hos semper och nestlé (?). Jag tycte det var först när man började med 8-mån maten som det var bitar i.

• SoFaD

jag kommer ge min william HIPP när jag börjar med burkmat plus att jag kommer göra egen.
    för övrigt så jobbar jag på det lager som lagrar hipp i sverige, så om det är nån som är intresserad av artikelnummer (är ju arbetsskadad o kommer ihåg sånt fast jag är ledig nu ) så säg bara till

• uniMog

Fjäril, mm fast hipps mat ÄR mycket lösare och slätare än semper tex.

• Fjäril

Men sempers mat från 4 mån, kan det bli mycket lösare?

• Johnna

Gillar också HIPP av samma skäl som trådstartaren. Vad sonen anbelangar så spelar inte märket någon roll - han käkar allt. Synd bara att HIPP inte finns i all affärer, t ex Willys har inte HIPP där jag bor.

• Anna gson

Hipp ska ju vara utan socker,men min vän sa att de står socker på innehållsförteckningen!?Skumt!
    Har inte börjat med mat än för Moa är bara 11 veckor.

• uniMog

Hm... fjäril vilken mat syftar du på? Jag började iof inte med burkmat förrän 6-mån burkarna så jag kan ju ha fel!

Hipps 6-mån och sempers 6-mån skiljer det iaf mycket på. Sempers går att mata, hipps får man hälla i Men hipps är ändå populärare hos barnen verkar det som. Skumt

• Trollet73

Ville bara informera om att Hipp inte kommer från danmark utan från tyskland. Jag bor där och brukade också köpa det märket eftersom det är ett bland de största där och de har mycket mer urval än i sverige. Däremot tycker jag att den svenska barnmaten är godare än hipp, den smakar mer "hemlagat" tycker jag.

• kixan

Anna Gson: Hipp är utan tillsatt socker, men det naturliga sockret i frukter går ju inte att komma ifrån, tänk hur det skulle smaka då.

• Fjäril

Pejgan:
    Vi började med hipp först vid sexmånburkarna, men jag tyckte inte alls att konsistensen skilde sig från semper.

• Fjäril

Inget jag tänkte på i alla fall

• uniMog

Jag fick blanda i brödsmulor i hippmaten vissa gånger för att få den att stanna kvar på skeden länge nog att få in den i munnen Alternativt ge henne maten kall för då hade den perfekt konsistens

• Veran

Håller med om att Hipps mat är mer slätpuread men flytande tycker jag inte att den är... Vi gillar både Hipp och Semper men däremot inte Nestle som smakar tråkigt och har en tråkig färg!

• Dinturiel

Min mamma hade testat hipp på vår grabb, och han hade bara spottat och fräst.. inte omtyckt av honom

• April05

Min pojke vägrar äta något annat märke än Hipp. Det är som han kan läsa etiketten

Svar på tråden Hipp barnmat