• 79Anna79

Hur långt mellan slempropp och förlossning???

Nu börjar jag tappa tålamodet. I tisdags lossnade en bit av slemproppen, sedan dess har jag haft konstant molvärk och några värkar. I dag (BF+5) lossnade ytterligare en bit och jag känner mig allmänt öm i hela magen. Känns som om värkarna "hänger i luften" utan att verkligen sätta igång. Ddetta är mitt andra barn och den första förlossningen startade bara pang bom. Är så fruktanssvärt trött på att gå omkring och ha ont utan att det leder någonvart. Har provat det mesta för att få fart på värkarna men ingenting verkar funka. Känns som om h#n kommer stanna i magen föralltid!

Finns det någon som varit med om något liknande och framförallt hur lång tid kan det ta innan förlossningen startar? Funderar allvarligt på att ringa förlossningen och be att de kollar om något händer. Hur skulle ni ha gjort, orkar snart inte mer...

• Svar på tråden Hur långt mellan slempropp och förlossning???
  • 79Anna79

Ingen som vet hur lång tid det tog efter det att slemmissen börjat lossna till dess att förlossningen startade???

• BeataBus
    För mig lossnade slemmisen på dagen dagen innan han föddes..fick inga värkar alls förrän dagen efter på kvällen när han föddes
    Den vanliga nackdelen med framgång är att den retar ens vänner så ohyggligt.
  • Niquilota

Men det är så olika, det kan ta upp till 2-3 veckor efter att slemproppen lossnat tills bebisen är ute. Så länge kommer det ju inte dröja för dig eftersom du är så långt gången men ändå, det är omöjligt att svara på. Jag tycker du ska ringa förlossningnen eller bm och höra dig för. Håll koll också så att det inte läcker fostervatten. Lycka till när det är dags! *förhoppningsvis snart*
    Annika

• Coursell

Det är jätteolika, jag hade inget propp kvar 2½ v innan bf. Märkte dock själv aldrig att den släppte. (blev igångsatt)

En del tappar den ju långt innan och en del inte förän förlossningen startar.

• nina80

kl. 7 på morgonen lossnade slemproppen och 15:50 är dottern född. Vattet gick 9:30 och det var då jag förstod att det verkligen var dags.

När slemproppen lossnar är jätte olika och en del märker ju inte av den alls.

• 79Anna79

Tack för era svar! Känns så irriterande att gå omkring och ha ont när man inte vet om det leder till något. Var hos BM igår som vägrade göra gynundersökning! :( Hade kännts bättre om man visste att smärtan åtminstone resulterade i något!

• ullis79

Min slemmis gick lite på torsdagen. kände sen inget mer förens på lördagen då resten kom ut.

Sen sa det bara Pang å allt satte igång med raketfart!
    Fick värkar som gjorde ont vid 13-14 tiden.
    Inskriven på förlossningen 17.00 och dottern kikade ut 20.25!

• malin1000

En liten bit lossna på mig för typ två veckor sen, I söndags kom resten, har haft lite förvärkar till och från sen dess men inget mer....v.38+2 idag....inget som betyder att förlossningen kommer starta snart, men jag hoppas ändå att det är ett tecken!

• Bambola

Min slempropp lossnade på morgonen och dottern är född samma kväll.

• Snorpan1

Min lossnade vid 16 tiden på em..vattnet gick 19 och Liam kom dagen efter kl 9.57...
    Lycka till!!!

• Fia83

min lossnade 11 dagar innan Liam kom!! Håller tummarna för dig

• Februari06

Usch vad jobbigt, hoppas att det sätter igång på riktigt snart!!

Min slemmis lossnade på torsdag eftermiddag efter en natt med täta värkar och efter att barnmorskan kännt efter lite när vi var på kontroll på dagen. Sen tog det till måndag morgon innan bebisen kom.

• rajtantajtan

Min förlossning startade med att slemproppen lossnade, värkar omedelbart därefter. Lycka till!

• 79Anna79

Det verkar som om flertalet av era förlossningar satt igång direkt efter slemproppen. Ringde förlossningen som sa att förlossningen kunde starta inatt likväl som om två veckor!
    Har dock ondare i kväll än vad jag hade i går kväll så det kanske går åt rätt håll iallafall!

• Sophie82

nu sist började min lossna i v 34, hon föddes i v 37+6

Sophie - mamma till Liam, Ebba, Felicia & Nova
  • lurv

Med första barnet lossnade slemmisen 8 timmar innan hon föddes. Med sista barnet så lossnade den 9 dygn innan han föddes.

• Karro midsommarbrud

Min lossnade för 5 veckor sen och ingen bebis här än...

Svar på tråden Hur långt mellan slempropp och förlossning???