Schäfer
För oss är det tvärtom! Vår hanne är stor, väger nästan 50 kg o är 67 i manken....vi säger bara stolt att han är en tysk kvalitetsschäfer
För oss är det tvärtom! Vår hanne är stor, väger nästan 50 kg o är 67 i manken....vi säger bara stolt att han är en tysk kvalitetsschäfer
fina vovvar har ni får la ta o lägga in en bild på min bebis oxå! titta o njut *s*
hur är era hundar mot andra hundar vid möte?
Vår dominanta Hamilton är inte så förtjust i andra hundar tyvärr....han gör utfall men vi jobbar på det! Han är lite av en "100-metershjälte" haha....kom inte hit för då vettefan vad jag skall göra *skratt* Förr ignorerade vi bara beteendet o fortsatte förbi, men nu är taktiken "positivt hundmöte" sedan några månader tillbaka. I den mån det går, med mötande hundägares tillåtelse såklart, får han hälsa på alla hundar vi möter! Alla tikar o många hanar går bra, men andra dominanta hanar är ingen större hit.
Överlag är han ganska stressad o ibland svår att få kontakt med när vi är ute....
Nån som har nån annan bra idé?
min sambo fick honom när han var två år...(jag kom in i bilden när han var fyra år.) vi vet inte supermycket om vad som hände honom innan den tiden, dock vet vi att han blev biten av en annan hund som valp.
vad gäller hans utfall så var de helt hysteriska i början...knappt att han kunde gå förbi en människa utan att blåsa upp sig! tilläggas skall då att min sambo o hans ex hade ett ganska stormigt förhållande så jag tror inte han var hade nån som helst harmoni i kroppen....nu är han en helt annan hund
vad gäller hundmöten så uppfattar jag att han tycker att det är kul att träffa andra hundar, men han skäller fortfarande, dock mindre, på avstånd. ju närmre vi kommer hunden desto mer svänger svansen! nu senaste två veckorna har han knappt tagit notis om andra hundar, men det kan bero på att han är fullt upptagen med att slicka i varenda tikkisspöl *grr*
vet inte om det jag skriver makes any sense....har en sambo som står o stampar o vill iväg *skratt*
ciao!
Vår kommer från Demonens i skåne
grattis till er båda *skratt*
hamilton har en lite grej för sig....varje gång jag eller sambon duschar så buffar han bort duschdraperiet o kollar att vi mår bra sen lägger han sig på mattan o väntar. tar vi lång tid på oss så kollar han oss flera ggr
beklagar... stackars stackars er!