Schäfer
Tänkte att vi som har schäfrar skulle kunna prata o berätta om våra fina vovvar....
Tänkte att vi som har schäfrar skulle kunna prata o berätta om våra fina vovvar....
Börjar själv då, har en schäfer tik på 1½ år som heter lina, väldigt pigg o alert av sig och jag skulle aldrig kunna lämna ifrån mig min lilla ögonsten...
*puffar*
Jag har en vovve på 4,5 år! Haft bara haft honom i några månader. Han e finast i världen! =) Är så glad att jag fått tag på en sådan rolig, snäll, trevlig o samtidigt busig vovve!
Han skulle bli polishund (tränad de 15 första månaderna) men pga hans höfter blev det inte så... Därför fick han flytta hem till mig!
E det samma vovve du har på bild eller, hehe va go den såg ut o va =)
Ja, det e han! Han e renrasig schäfer; även om man ibland undrar... haha. Har en vit tofs på bröstet. Rätt liten e han också.
Samma "problem" här, in tik är jätte liten och ALLA ifrågesätter om hon är renrasig bara för att hon är så liten, ibland vill man typ tillägga, "nä du ser la att hon är blandras" med vad? då hon e ett exeplarisk schäfer i ministorlek =)
*Puffar*
För oss är det tvärtom! Vår hanne är stor, väger nästan 50 kg o är 67 i manken....vi säger bara stolt att han är en tysk kvalitetsschäfer
även jag har en jättefin kille på 1,5 år han är en tysk schäfer finns bild på han
jag har en schäfer hane på 1 år som också är stor.när vi vägde han sist vägde han 45 kg.
bara en fråga till er med schäfer hund,fäller era mycket nu.våran fäller jätte mycket nu,så troligen är de väll vinterpälsen som åker av.