Inlägg från: DalaPetra |Visa alla inlägg
  • DalaPetra

Schäfer

Helgona: precis den där kombinationen har jag oxå. Ska försöka lägga in bild i min profil nu får se om jag lyckas hehe

Bamse: bruksschäfer, snart 6 år (haft honom sen Långfredagen 2001, misshandlad omplacering)

Zeke: långhårig normaltax snart 5 år (haft honom sen långfredagen 2006)

• DalaPetra

Känner till Kargalandets och Demonens men har inga hundar därifrån.

• DalaPetra

natta83: hihi jag gör oxå skyltar. Finns ju en massa roliga, precis alltid retar det någon hehe

• DalaPetra

Vi har en bruksschäfer, kör spår, sök, lydnad och har även provat skydd. Då jag har världens bäst hundtränare till pappa så får jag all hjälp jag behöver där. Det han inte kan vill ja inte kunna

Schäfern är klickertränad och har börjat med det på vår tax nu oxå. Toppen!!!

• DalaPetra

Klicker är nog något helt nytt för många och många vet helt enkelt inte vad det är. Vissa hundar fungerar det jättebra på vissa inte.

• DalaPetra

Nenninen: Hönor äter tydligen fästingar så vi tänkte skaffa en varsin till Zeke och Bamse en som sitter på var rygg och äter på sommaren

• DalaPetra

Har varit på Brukshunds SM denna helg och åker på Polishunds SM nästa, MYCKET fina schäfrar såg vi och kommer att se.

Selmbus: Bamse livräddar oss vare sig vi vill det eller inte. Man får heller inte bada i badkaret och bubbla vatten utana tt han står där och tittar på . hihi

• DalaPetra

Smile Devil: Polishunds SM går i Örebro nu i helgen. Ska dit och heja speciellt på Bamses "flickvän"

• DalaPetra

JohannaZxelsson: vad vill du ha hjälp med?

• DalaPetra

Hade det varit jag själv som skulle köpa skulle jag då kolla på vaccinationer, reggade i skk helst osv.

• DalaPetra

Johanna: och du är helt inställd på en valp, inte en omplacering på några månader annars?

• DalaPetra

Vår Bamse äter oxå kortison just nu pga nåt slags eksem i huden.
    Har dock inte märkt att han kissar mer iaf

• DalaPetra

Bamse får 3 tabletter 2 ggr dagligen alltså 6 tabletter per dag han väger ca 45-47 kg. Först en kur på två veckor och nu en kur på 3 veckor till.

• DalaPetra

Johanna: hade väl ingen speciell i åtanke tänkte bara om det var nån tanke du hade på en omplacering. Inget särskilt.

• DalaPetra

aragon: kram det finns inga ord....

Svar på tråden Schäfer