Inlägg från: JohannaAxelsson |Visa alla inlägg
  • JohannaAxelsson

Schäfer

En liten fråga till er alla här.

Avlivade vår älskade schäfertik i fredags och jag känner redan nu att jag klarar inte detta utan vill gärna ha en ny schäfer. Inte för att ersätta Bella för det går ALDRIG att göra det men jag vill ha en vovve. Någon jag kan gå ut o gå med och ge kärlek till men tycker ni att det är fel att skaffa redan nu eller borde vi vänta?

~Sopa rent under din egen matta innan du sopar hos någon annan~
  • JohannaAxelsson

Vargtass: Nä precis. Min man är inte helt säker på en till schäfer men jag vägrar ha någon annan ras än den. Är uppvuxen med schäfer och vet hur de är och älskar den rasen men samtidigt känns det lite som att man sviker älsklingen.
    Klarar inte denna tomheten som är här hemma nu. Hon muffade eller skällde ALLTID så fort hon hörde något på utsidan eller när det kom någon och nu när det ringer på dörren är det knäpptyst så man fattar knappt att någon vill hit.

Gillade inte att hon skällde så överdrivet mycket men nu SAKNAR jag det

• JohannaAxelsson

Vill någon vänlig människa här hjälpa mig snabbt?

• JohannaAxelsson
    DalaPetra skrev 2006-09-01 00:13:37 följande:
    Hade det varit jag själv som skulle köpa skulle jag då kolla på vaccinationer, reggade i skk helst osv.
    Det har jag redan kollat upp med uppfödarna och de kommer att vara vacc, vet-bek, reggade, idmärkta
  • JohannaAxelsson
    DalaPetra skrev 2006-09-01 01:15:42 följande:
    Johanna: och du är helt inställd på en valp, inte en omplacering på några månader annars?
    Jag kollar väl lite olika möjligheter. Vet du kanske någon?
  • JohannaAxelsson

Nää fyy!!!! Jag vet precis hur dui känner dig i sorg o saknad!

((KRAM))

Svar på tråden Schäfer