Inlägg från: Cassiss |Visa alla inlägg
  • Cassiss

Schäfer

Vår Zorro!
    BF 6:e januari 2007 *Längtar*
  • Cassiss

Fick ta den lille stackaren på en panikrunda i morse!
    Just nu äter han cortison för hudinfektion, blivit röd å skorpig i huden, så cortisonet hjälper honom att inte klia å lugna ner. Tyvärr hade dosen blivit lite för hög å han var såååååå kissinödig!
    Han hanhund brukar ju bara gå å småskvätta, men den stackaren stod på ett å samma ställe å kissade utan ände i säkert 2-3 min! Tyckte så synd om honom

• Cassiss

Jo, så fort han hörde min klocka ringa å att jag rörde på mig så börja han pipa å gnälla, å jag såg verkligen på han att "går du inte ut med mig nu så döör jag" så dt var bara att dra på sig byxor å tröja över nattlinnet å ta han på en tur! men så lycklig han var efteråt!
    Men nu har jag ringt vetrinären å han har sänkt cortisondosen!

• Cassiss

Har säkert ringt hem i dag 5 ggr minst! Orolig hur dt varit med lille Zorrogubben! Men än så länge mår han bra

• Cassiss

Måste väl presentera min Zorro åxå kanske

Han e 3,5 år gammal, å vi har haft honom sedan han var 1,5 år! Har egentligen inga papper på honom, men men, vad gör dt
    Tyvärr så tror vi att blev slagen hos dom han var hos innan! Han e väldigt misstänksam mot främlingar å skäller gärna till på dom för att visa "Här e jag å jag e inte rädd"!!!!!! Men han e snäll i hjärtat.
    Han har ju blivit 1000 % bättre sedan vi fick honom, då kunde dt ta timmar, dar innan han vågade hälsa på ngn som kom till oss. Nu tar dt kanske 15-20 min sen så kommer han försiktigt fram å vill bli klappad! Men han e gärna framme å nosar på dom före när han tror dom inte ser
    Som man kanske förstått av dt jag skrivit e han ju lite "speciell" lr så. Han e väldigt "hussig" så jag hoppas att dt går bra när vi får en ny familjemedlem i januari!

• Cassiss

Ne då fick nog Bamse rätt dos från början dt e väl som oss som för dom, som person till person, fast från hund till hund, hur mkt man tål
    Nu med sänkt dos ska han ha ½ tablett x 2 (dvs ½ tablett 2 ggr dagligen)

• Cassiss

Aragon: Usch, vad hemskt. Beklagar! Dt e alltid jättejobbigt att mista en familjemedlem!!

Svar på tråden Schäfer