Schäfer

hihi.... ja det kan man undra.
Då våran inte har nån stamtavla så kör vi ydnad på honom. Har vart lite struligt på sistone då han vaktat VÄLDIGT mkt, men det verkar ha lugnat ner sig lite nu.
Ska testa klicker träning på honom. Började lite smått igår så vi får se hur det går. Ska bli spännande.
nån som testat det?
Är det bara jag som tycker att det verkar som att inte särskilt många använder klickerträning? Verkar fortfarande vara mycket av den gamla skolan fortfarande. eller är det bara jag som missuppfattat det hela?
skaffade en bok om det och tycker det verkar vara en kanon bra form av träning.
Fick tag på min + en bok om det på en djuraffär. Finns säkert sidor på nätet som säljer det oxo.
Var precis runt och kikade i lite gallerier på alla fina schäfrar. vilken underbar ras.
Är oxo sugen på en valp, men det får vänta tills lilla bebben kommit.
starliiight:
Jo våran fäller fruktansvärt han oxo. Man kan dammsuga på förmiddan och på eftermiddan ser det ut som att man inte rört dammsugaren på en vecka
Vi badar/duschar honom kanske varannan, var tredje månad då han har en tendens att få våtexem.
Babytjej: GRATTIS till valpen!! Är det den på bilden?
mmm.... visst är det skoj med alla hårtussar som virvlar runt överallt.... NOT. Blir mkt dammsugning nu.
Förresten ni som har schäfrar eller schäferblandningar. Har era hundar nån liten gullig eller jobbig grej som den gör nästan varje dag?!
Våran har för vana att väcka oss jämt när vi har sovmorgon. Då smyger han upp i sängen och pussar och gosar och tränger sig sen ner mellan oss och lägger sig på rygg och vill bli kliad. Det är hans egen lilla morgonrutin. Jättemysigt men tyvärr bir det fruktansvärt mkt hår i sängen sen:-/
tihi.... så gör våran oxo ibland.... fast sist bet han loss en fästing som vi missat... BLÄÄ!!! Vidriga äckliga djur som inte borde få finnas.....
PetraE: Det ska jag ha i åtanke till nästa sommar en höna pöna till Rocky
PetraE: Det ska jag ha i åtanke till nästa sommar en höna pöna till Rocky
aragon:
Usch vad hemskt. Belagar verkligen sorgen!!
*kramar om*