Schäfer
Hej hej! En Schäferfantast till här! Jag har en tik som fyller två år nu. Nu börjar hon hitta sig själv och bli mer självsäker och lugn. Någon som känner igen sig?
Hej hej! En Schäferfantast till här! Jag har en tik som fyller två år nu. Nu börjar hon hitta sig själv och bli mer självsäker och lugn. Någon som känner igen sig?
JohannaAxelsson: Tråkigt att du har mist din tjej! Usch den biten är jobbig! Tror att har man haft Schäfer en gång så skaffar man nog gärna Schäfer igen. Visst är de krävande men man har ju aldrig tråkigt någonsin med en Schäfer i huset!
Jag tycker inte det är fel att skaffa tidigt efter.. Jag gjorde det. Klarade inte vänta utan det gick en månad efter att min gamla tik fick avlivas tills jag hade min Fiona. Jag tyckte den månaden var väldigt tom och jobbig. Jag grät floder första veckorna men när jag fick hem min lilla tjej så blev livet så mycket lättare och roligare igen. Varför ska man vänta? jag kände väl också att jag borde men mest för att jag inte ville svika min gamla hund men så är det ju inte. Man glömmer ju inte bort sin gamla för det.
Så är det nog. Man saknar allt även det dåliga, som skällandet. Det var ju HON. Hoppas att ni kommer fram till hur ni vill göra. För min del så var det till en sån glädje att få hem en liten Schäfer igen. Jag tänkte ofta och mycket fortfarande på min gamla som var en labbe. Jag tyckte fortfarende om henne som innan. Men jag blev glad igen och den där hemska tomhetskänslan försvann.
aragon: Hemskt ledsen för er skull!