Inlägg från: Alice75 |Visa alla inlägg
  • Alice75

Syrenhäck???

Halloj. Nu idag gick samtalen med grannen framåt och jag har alltid gillat syrenhäckar. Sade det som förslag till grannen på gemensam grannhäck mellan våra gårdar och han verkade också gilla det.

När sätter man en syrenhäck?
    Visst växer de fort, eller?
    Och vilken syren ska man välja?
    Jag tycker en vit syren skulle bli supersnygg, men är den skitdyr och svårskött tro?

Tacksam för alla synpunkter.

• Svar på tråden Syrenhäck???
  • Alice75

Tack Mausi.
    Den får gärna ta lite stor plats för vi har precis där en liten kort sluttning ner till häcklinjen. typ 1,5 meter i sidled. Och perfekt att inte behöva göra så mycket med den, bara låta den växa.
    åh, jag blir mer och mer sugen på en syrenhäck. Hoppas grannen också är det..

• Alice75

Jenny70: Ja, det är sant, de andra är ju förädlade, men de blir ju också ganska stora ju, tycker jag, men den vanliga ljuslila bondsyrenen är också superfin. Och troligen billigare, vet att grannen har dåligt med pengar just nu.

• Alice75

Charmtrollet: Men jag tycker inte att gräsmattan runt de stora syrenbuskar vi har på en annan sida av huset är så gräslig. Och det är inte tänkt att ha planteringar just vid häcken ändå, faktum är att halva häcken kommer att gränsa till vårat "lekland" med gunga, sandlåda och allt annat. Så det är ju inte så fin gräsmatta där ändå.

• Alice75

Carisma: Kollade precis på våra stora syrenbuskar med bondsyren och dem har vi inte gjort någonting åt, är på vår tredje sommar här nu, och på dem har det kommit upp jättemycket nytt längst ner nu. Så det är kanske så att de sköter sig bäst själva..

Svar på tråden Syrenhäck???