Inlägg från: Hella77 |Visa alla inlägg
  • Hella77

Drömtydning

Lippan:

Hej! Jag kanske kan hjälpa dig med dina drömmar?

Det första du skrev om att du blev jagad handlar om dina känslor.
    Du flyr från något som du inte vill ha med att göra...
    Om det är en person eller situation vet jag inte men du springer bort från något iallafall.
    Du är beslutsam och lyckas också komma loss eller springa ifrån det du känner dig jagad av.

Att drömma att man föder barn (oavsett hur konstig drömmen än verkar vara) betyder att du föder fram något nytt inom dig själv.
    Återigen handlar det om dina känslor och din personliga utveckling.
    Även om det var en annan kvinna i början av dsrömmen så är det du som är drömmaren, och då utvecklas något nytt inom dig själv.
    Inte fysiskt utan känslomässigt/personligt...

Lycka till i ditt drömmande Glad

Var rädd om varandra
  • Hella77
    Lippan:
    Jodå, det stämmer att du är rädd för att förlora din dotter när du drömmer så.
    Det är rätt tolkat.

Den drömmen om det smutsiga vattnet kan man också tyda till att du inte vill ramla "ner i skiten igen" eftersom vattnet var smutsigt & äckligt.
    Var rädd om varandra
  • Hella77
    sof2: Usch vad hemskt... Och det blir ju så jobbigt när känslorna i drömmen lever kvar när man vaknar. Man blir alldeles förvirrad ibland & tror att det har hänt på riktigt.
    Tänk vad drömmar egentligen kan påverka oss så mycket...
    Det är ju trots allt "bara" en dröm.... men ändå....
    Var rädd om varandra
  • Hella77
    ebben: Ja det där va en konstig dröm... men jag kan försöka mig på att tyda den.

Eftersom du är drömmaren, så symboliserar kvinnan i drömmen dig själv.
    Hunden symboliserar en bästa vän eller trygghet/närhet.
    Drömmen betyder att du är rädd för att detta "något" (hundens symbolik) ska tas ifrån dig.
    Kände du dig hjälplös i drömmen, så känner du säkert så i vardagslivet.
    Om du bara var en icke agerande åskådare i drömmen så kanske det känns som att situationen står still...

Det är vad jag kan försöka mig på att tyda fram iallafall.
    Du kanske känner igen något av det jag skriver?

Ha det gott // Hella
    Var rädd om varandra
  • Hella77

Det är ju nåt som stör dig...
    Att hunden dödades betyder ju att nåt håller på att tas bort från dig.

Att det ska ha ett samband med pojken vet jag inte tyvärr...

Det är ju oerhört svårt att tyda såna här drömmar.
    Men fundera lite på vad du har omkring dig som "stör" så kanske du kommer på vad det är.
    Annars kanske det, helt enkelt är så att du är rädd för att något/någon ska tas ifrån dig...

Var rädd om varandra
  • Hella77
    ebben: Ingen aning... alla fungerar ju så olika när de känner på sig att någon ska dö, så du får nog kanske vänta & se vad som händer. OM det händer. Det är ju inte säkert...
    Var rädd om varandra
  • Hella77
    Elvirasmamma: Du känner dig "jagad" av de du har i din närhet, skulle jag gissa på.
    Du vill fly undan... du springer eller har dödsångest. Detta är något du mår dåligt av.
    rätta mig om jag har fel, men de människor du känner dig jagad av påverkar dig så att du mår dåligt istället för att peppa & lyfta upp dig...
    Jag skulle tippa på att din dröm ger dig svar på vad som är på tok i ditt liv...

Men det är ju min tolkning det.
    Du kanske känner annorlunda?
    Du vet ju mer om dig själv än vad jag gör menar jag Glad
    Var rädd om varandra
  • Hella77
    Elvirasmamma: Bra att du känner att du blev hjälpt! Önskar dig lycka till i ditt liv!

Många kramar // Hella
    Var rädd om varandra
  • Hella77
    blåbärskullen: Var du gravid då eller blev du gravid?
    Var rädd om varandra
  • Hella77
    blåbärskullen: Eller att det är något ljust & fint på väg till dig? Flört
    Var rädd om varandra
  • Hella77

Antingen att du är eller kommer bli gravid skulle jag tro.
    Men när är en annan fråga Flört

Var rädd om varandra
  • Hella77

Okej... men då kommer det säkert.
    Det måste ha varit en underbar dröm du drömde eftersom det var så ljust omkring dig.
    Härligt! Lycka till! Flört

Var rädd om varandra
  • Hella77
    obelix: Ormar står för kunskap...

Den andra pinsamma drömmen är nog rädslan för att "blotta sig" eller göra bort sig.

ALM: Du får gärna maila mig din dröm så kanske jag kan försöka hjälpa dig?
    Jag lovar att inte spärra in dig Skrattande
    Var rädd om varandra
  • Hella77
    tokfia: Att tappa tänder kan betyda så många olika saker, men det jag har lärt mig är att drömmer man om att tappa tänder, så betyder det antingen att man missköter sin tandhygien eller så betyder det att man tappar energi/ork av nån anledning.
    Energiförlust med andra ord...
    Var rädd om varandra
  • Hella77

Tack för tipsen... intressant! Glad

Var rädd om varandra
  • Hella77
    koje: Berätta gärna lite mer ingående vad drömmen handlade om, så kanske jag kan hjälpa dig att bena ut det hela Glad
    Var rädd om varandra
Svar på tråden Drömtydning