Drömtydning
Finns det några bra sidor på nätet om drömtydning. Jag drömmer massor, mycket hemska drömmar så jag skulle vilja ta reda på vad de betyder. Sedan är jag hemskt intressead av just drömmar
Finns det några bra sidor på nätet om drömtydning. Jag drömmer massor, mycket hemska drömmar så jag skulle vilja ta reda på vad de betyder. Sedan är jag hemskt intressead av just drömmar
*puffar*
Berätta din dröm, så kan vi kanske tyda den tillsammans. Ska lägga mig nu, men jag kan kika på det i morgon...ska se om jag kan hitta min frömtydningsbok.
Jag har så många konstiga drömmar, ofta är det drömmar där jag blir jagad av nån som vill döda mig. Jag springer och springer för att komma undan, ibland kommer han ikapp och får tag på mig. Men sedan lyckas jag på nåt sätt ta mig därifrån också fortsätter jagandet. Sedan drömmer jag ofta där min man hittar en annan tjej och liksom är med henne mitt framför ögonen på mig.
Men här kommer en konstig dröm och jag undrar lite vad den kan betyda. Kanske egentligen inte så mycket, men det är roligt att spekulera lite.
"Det var en kvinna som var gravid, jag försökte känna sparkar genom att lägga handen på hennes mage. Helt plötsligt så känner jag bebisens tår genom naveln! När jag tittar på naveln så ser jag en del av bebisens fötter....
Tittar bort för en stund och tittar igen, då ser jag helt plötsligt bebisens huvud som försöker trycka sig ut ur naveln! Då vart det bråttom, tydligen befann vi oss redan på förlossningen. För in kommer massa folk som skriker att förlossningen har startat, vi måste få ut barnet nu. Så börjar kvinnan krysta, man ser huvudet genom naveln hela tiden när den förs ut lite när hon krystar och förs in igen när hon slutar krysta. När jag sedan tittar på kvinnans ansikte så ser jag mig själv och helt plötsligt så är det ju jag som sitter där och föder barn genom naveln! Sedan när det konstaterades att det var jag som födde så kom jag in i en helt annan dröm. Hm..konstiga drömmar...."
Lippan:
Hej! Jag kanske kan hjälpa dig med dina drömmar?
Det första du skrev om att du blev jagad handlar om dina känslor.
Du flyr från något som du inte vill ha med att göra...
Om det är en person eller situation vet jag inte men du springer bort från något iallafall.
Du är beslutsam och lyckas också komma loss eller springa ifrån det du känner dig jagad av.
Att drömma att man föder barn (oavsett hur konstig drömmen än verkar vara) betyder att du föder fram något nytt inom dig själv.
Återigen handlar det om dina känslor och din personliga utveckling.
Även om det var en annan kvinna i början av dsrömmen så är det du som är drömmaren, och då utvecklas något nytt inom dig själv.
Inte fysiskt utan känslomässigt/personligt...
Lycka till i ditt drömmande ![]()
Tack så mycket!
Jag undrar vad det är för nåt nytt som jag föder fram inom mig? *funderar*
Igår natt drömde jag också otrevligt. Drömde om min dotter, att jag var på väg att förlora henne. Hon slutade andas och jag vet att jag grät och grät och bönade att hon inte skulle dö ifrån mig. Kommer ihåg att hon tittade på mig ibland och sa mamma och jag skulle vara där och hålla henne i handen. I slutändan vad jag kommer ihåg så slutade det bra i alla fall.
Men tror ni att dessa drömmar betyder på nåt speciellt, som tex att jag skulle vara rädd att förlora mina äsklingar (man och dotter) eller rädd för övrigt att bli lämnad?
Detta med dottern, att jag har hållt på att förlora henne har jag drömt ganska mycket. Tex så drömde jag att jag var med i en tsunami liknande händelse. Jag var mitt upp i en stor våg som jag försökte springa ifrån med dottern runt halsen. De stora vågarna såg jag ovanifrån, men de hann aldrig komma över mig.
Några nätter efter drömde jag återigen om vatten, att jag åkte bil över vatten och att jag var rädd för att ramla i vattnet trots att jag satt i en bil. Vattnet var sådär jätte smutsigt och äckligt. Minns inte om det var så att det hade varit översvämning och det var därför vi körde bil i vatten.
Hm....ja...intressant är det i alla fall att spekulera lite i det jag drömmer eftersom jag länge inte mått särskilt bra varken fysiskt eller psykiskt.
Tack så mycket för dina svar!
jag har själv haft en fruktansvärd dröm. Min dotter hade varit på affären med sin pappa, när dom skulle backa ut från parkeringen så krockade dom. Min dotter dog och jag var hemma hos min mamma när jag fick veta det. Känslorna var så verkliga, jag kollapsade på golvet i mitt gamla rum och låg där och vred mig och grät. Plötsligt kom det in en liten flicka med mörkt hår som liknade min dotter. Jag låg där och försökte sträcka ut armarna för att nå henne men det gick inte. När hon kom närmare så var det inte hon och jag blev helt hysterisk.
När jag vaknade grät jag och visste inte om det var verkligt eller en dröm. Jag mådde dåligt hela dagen och tänkte bara på drömmen.
Det var fruktansvärt...
sof2: Usch fy vilken hemsk dröm! Jobbigt det är när man drömmer så om sina barn eller sin käresta. Jag tycker jag drömmer om det allt för ofta. De känns så himla verkliga och när man vaknar så vet man knappt om det var en dröm eller på riktigt. Man känner liksom den där klumpen i bröstet fortfarande.