dolt socker !
Ugh spixie, den sockerfria nyponsoppan är verkligen inte god.... Då skippar jag hellre nyponsoppa. Fast jag vet inte vad som väger för eller mot.. det är ju väldigt mycket nyttigt i nypon också.
Ugh spixie, den sockerfria nyponsoppan är verkligen inte god.... Då skippar jag hellre nyponsoppa. Fast jag vet inte vad som väger för eller mot.. det är ju väldigt mycket nyttigt i nypon också.
Nej, på pulver finns en helt osötad nyponsoppa med svarta vinbär.
Vad jag har fått fram på intensiva sökningar är att maltodextrin används som stärkelse och sötningstillsats. Bla i gelegodis, öl och uppenbarligen i Ekströms "osötade" nyponsoppa. Tyvärr är jag inte kunnig i vad "högre sockerarter" innebär. Det verkar i alla fall vara ett någorlunda naturligt framställt ämne av majs, korn eller vete.
Saxat från www.humle.se
"Maltodextrin, eller dextrin, är oförjäsbara sockerarter som bidrar till ölets fyllighet istället för att jäsa ut till alkohol. Kan användas som komplement för att framhäva fyllighet hos öl. Detta maltodextrin innehåller 93% högre sockerarter (i övrigt 2% glukos och 5% disackarider). [Kan även användas till kosttillskott/sportdryck.] "