Pitbull
Hur många är det här som har pitbull och barn?
Jag skulle ha köpt en men blev gravid när dom föddes så det blev lite mycket
Är fortfarande väldigt sugen...
Hur många är det här som har pitbull och barn?
Jag skulle ha köpt en men blev gravid när dom föddes så det blev lite mycket
Är fortfarande väldigt sugen...
Min syster har en Amerikansk Steffordshire terrier. Han är hur go´ som helst. De kallas ju även för "nanny-hundar" för att de funkar så bra med barn. Men de är ju sk kamphundar. Jag tror det nästan alltid beror på hur ägarna är, vad hundarna får för uppfostran. Jag ser inget hinder i att skaffa en pitbull ändå. Men kanske att du skulle vänta tills du fått barnet iallafall.
Okej..jo jag har stor erfarenhet av dom raserna..Inget ont i dom
Barnet har jag fått för snart 4 månader sen
Vi har även en hund sedan tidigare.Har hittat en annan ras som vi är intresserade av oxå Eurasier heter den.
Neee det är Staffordshire Bullterriern som kallas för the nanny dog. Alltså inte samma ras.
En pitbull eller amstaff är som vilken hund som helst i den frågan att får den rätt stimulans och rätt respekt så kommer barn inte bli ngt problem.
Det är däremot en hund som kräver MKT både stimulans, aktivering och uppmärksamhet från sin ägare så man ska vara helt säker på att man har tid. Det är när de inte får allt det som det kan gå snett.
Men med rätt fostran och rätt stimulans så brukar de älska barn. (de är ju i precis lagom pusshöjd)
En till sak. Det är absolut inte säkert att ni kan ha en pitbull tillsammans med en tidigare hund. Det beror helt på individen men när man skaffar en sådan ras så ska man räkna med att den inte kommer fungera med andra hundar för att vara på den säkra sidan. De är trots allt avlade till hundkamper i många år och man ska VETA vad man har i kopplet eller hemma i lägenheten.
har inga barn än men vi skall börja i sommar, och vi har en amstaff/rottis
Nifelheim: Jag umgås med mycket folk som har pitbull och jag vet att det inte blir problem med min andra hund.Det är en dam på 6 år som kommer ta väl hand om valpen.
Valpen kommer ju va med henne från början så det är inga problem.
Pitbull är inge värre att uppfostra än nån annan hund.
Väldigt snälla mot barn (dom jag träffat).
Jag undrade bara om det fanns nån med pitbull på denna sida.
jag har en pittbull och en son på 8 månader. Det går bra. Hon är väldigt mammig. så fort han gråter, hostar eller låret konstig kommer hon rusande för att kolla hur det är med honom. Men en pitbull behöver mycket kärlek och uppmärksamhet. annars blir de lätt avundssjuka...
sen är det viktigt att veta vad hunden har för gener i sig och min kompis pitbull har inge kamp i sig förrns jätte jätte långt bak i tiden.
Det va därifrån jag skulle köpt min valp.
DEt viktigaste är socialträning från början så att man träffar andra hundar det brukar hjälpa.
mammas älskling: Vad kul att det funkar bra..jo uppmärksamhet behöver nog alla djur..speciellt när det kommer in en bebis i familjen