Inlägg från: Elin W |Visa alla inlägg
  • Elin W

Pitbull

Hur många är det här som har pitbull och barn?
    Jag skulle ha köpt en men blev gravid när dom föddes så det blev lite mycket Är fortfarande väldigt sugen...

• Svar på tråden Pitbull
  • Elin W

Okej..jo jag har stor erfarenhet av dom raserna..Inget ont i dom Barnet har jag fått för snart 4 månader sen Vi har även en hund sedan tidigare.Har hittat en annan ras som vi är intresserade av oxå Eurasier heter den.

• Elin W

Nifelheim: Jag umgås med mycket folk som har pitbull och jag vet att det inte blir problem med min andra hund.Det är en dam på 6 år som kommer ta väl hand om valpen.
    Valpen kommer ju va med henne från början så det är inga problem.
    Pitbull är inge värre att uppfostra än nån annan hund.
    Väldigt snälla mot barn (dom jag träffat).
    Jag undrade bara om det fanns nån med pitbull på denna sida.

• Elin W

sen är det viktigt att veta vad hunden har för gener i sig och min kompis pitbull har inge kamp i sig förrns jätte jätte långt bak i tiden.
    Det va därifrån jag skulle köpt min valp.
    DEt viktigaste är socialträning från början så att man träffar andra hundar det brukar hjälpa.

• Elin W

mammas älskling: Vad kul att det funkar bra..jo uppmärksamhet behöver nog alla djur..speciellt när det kommer in en bebis i familjen

• Elin W

tråkigt att dom avlat så illa på pitbulls tycker jag.
    Men jag tycker ändå inte dom är mer än vanliga hundar för vilken hund som helst blir ett vapen i fel händer.
    Dom är ju avlade för att kampa med tjurar från början i en grop och gruvarbetarna satsade pengar Därav namnet..Pit=grop bull=tjur.
    Amstaff är ju samma hund så det är konstigt att ingen pratar lika mycket om den

Svar på tråden Pitbull