Inlägg från: Anonym (solångest) |Visa alla inlägg
  • Anonym (solångest)

Sol=ångest?

Denna värme gör mig tokig
    Varför får jag sån himla ångest varje sommar?
    Det är jättefint väder, alla borde vara ute och njuta och jag blir helt förlamad och sitter inne i tvärdraget, gråter och det kryper i kroppen! Det enda jag önskar är att jag skulle kunna njuta...
    Jag har en psykiatrisk diagnos sen ett tag tillbaka som det så populärt heter men lever ett helt ok normalt liv och äter just nu inga mediciner, nu funderar jag på att börja igen eftersom jag har min familj som jag vill kunna umgås med utan att slippa kånka omkring på min j-a ångest så fort det handlar om utomhusaktiviteter...
    Finns det fler som känner så här på sommaren?

• Svar på tråden Sol=ångest?
  • Anonym (solångest)

ja, man kanske ska skruva ner kraven lite...
    det är bara det att jag blir så rädd att det liksom skall trigga igång att jag mår mer dåligt...
    jag har verligen haft en lång period nu utan ångest och därför blir man så knäckt när den slår till just som man äntligen får lova att bara slappa o vara med familjen på semester, jag pluggar i vanliga fall och nu har jag nästan lite "abstinens" när det inte finns något jag BORDE läsa utan faktiskt kan välja vilken bok jag vill...det är väl den klassiska prestationsångesten som tar sig ton...fick i alla fall reda på idag att jag klarat senaste tentan så nu känns det genast lite bättre

• Anonym (solångest)

Bara känslan av att inte vara ensam hjälper...
    ångest e så himla trist, massor med energi som går åt helt i onödan, hjärtat hopar i kroppen och det spriter o kryper men man får inget ur händerna. om man tex ser att tvättmaskinen behöver tömmas brukar man tänka; ja ja bara att ta tag i det men har man ångest låser det sig och man rusar ut ur badrummet och lägger sig på soffan kryper ihop...med hjärtklappning...
    jag menar, hur kan något så litet bli så oöverstigligt plötsligt?
    När man inte har ångest är det nästan svårt att minnas hur tokig man kan vara...

• Anonym (solångest)

jisses vad fel man stavar hoppar o spritter ska det va

Svar på tråden Sol=ångest?