Fortsättningstråd för "tapp"ra tjejer! Del 2
Så, nu är det gjort...
Välkomna till del 2, den spännande fortsättningen med fristående avsnitt!!
Så, nu är det gjort...
Välkomna till del 2, den spännande fortsättningen med fristående avsnitt!!
Jag måste vara galen, men jag började tvätta bilen nu på fm... Det hände en liten olycka igår med vår vovve, som just nu är till salu, billigt... Han rullade sig nämligen i KOSKIT igår när vi va ute i torpet... *arg* Då fick vi preliminärbada honom med trädgårdsslangen och lavendeltvål... LOL Men idag fick jag börja dagen med ett riktigt hundbad sen ut i bilen och sanera den.
Ha det gött i värmen!
jag hitta hit va gött de lät skusan med kobaj
skruttis - O jaaa... Du kan väl tänka dig hur det luktade i sovrummet i natt, för vi kunde inte ställa till med hundbad mitt i natten när vi kom hem... lukt av blöt hund med inslag av lavendel och kobajs... Idag fick han sitta fast i lina runt ett träd, ville inte riskera en repris.
Idag fick Lova sin första grötportion med päronpuré till. Det tyckte hon va jättegott. Hon formligen högg efter skeden och åt massor fast det var första försöket hihi, inge "smakportion" här inte...
Jag längtar efter att börja med smakisar och gröt då jag hoppas att Alva ska komma i kapp med sin vikt när får lite matigare.
Skall köpa nan2 i veckan nu, och börja blanda ettan och tvåan, för att gå över till tvåan.
Hon är ju 3 månader och 10 dagar nu, och har inte ens gått upp ett kilo sedan hon föddes, men hon följer ju sin kruva och är pigg och glad. Men har blivit lite grinig det sista, hon vill inte öka mängden ersättning heller utan ligger mellan 100-135 ml per mål och äter ca 5-6 ggr per dygn.
Sen tror jag värmen gör mycket nu, hon tycker det är jobbigt på dagarna och äter mer på kvällarna, försöker ge henne vatten emellanåt men glömmer av det ofta.
haha skusan
vi har åsså gett kevin sin första smakis han tyckte de åsså va gör gött
angelica hehe kevin e jue 15 veckor på tisda så jag ska åsså gå över te nan han blir inte mätt han häver ju isig 250ml vid varje mål *hehe*
Ninja äter 135ml NAN1 och det står hon sig på i mellan 2-5 timmar...
Det är hellustigt.
Finns lixom ingen rytm i hennes ätande.
Jag fick i alla fall amma två och en halv månad..
Det gör mig lite ledsen, för jag vill amma längre...
Jag brukar ha så det räcker, på morgonen, men inte imorse..
Så jag får väl pumpa å se vad som händer..
Ninjas pappa jobbar 12 timmar/dygn så jag klarar inte detta själv. =(
Jag klarar itne att ha en gråtande tjej på armen, samtidigt som man ska koka upp vatten å hälla i pulver osv...
Nån som är i samma sits..att känna sig som en ensamstående mamma, fast man är sambo ?
Puss å kram alla..
Emmelhie - Koka upp vatten och ha i en tillbringare m lock i kylskåpet!! Då blandar du i kallt vatten och värmer i micron sen så slipper du stå och joxa när hon blir hungrig!! Eller ha kokt vatten med rätt temperatur upphällt på termos. Inte ska du stå och koka vatten för varje mål inte, det blir både du o Ninja galna av!!
hjag hålle rmed skusan min göbbe jobbar åsså 12 tim dag fast han jobbar natt men de endå lika jobbigt
Emmeelhie: Du är inte ensamn, har likadant här.
Min Bvc tant säger att jag inet behöver koka vattnet, för vi har så bra vatten i sverige, men har ni egen brunn skall du koka.
hej hopp nu e vi hemma igen kevin vägde 7510 å va 65,2cm lång å huvudomfång 43