• Skusan

Fortsättningstråd för "tapp"ra tjejer! Del 2

Så, nu är det gjort...

Välkomna till del 2, den spännande fortsättningen med fristående avsnitt!!

• Svar på tråden Fortsättningstråd för "tapp"ra tjejer! Del 2
  • Skusan

Men åska då... Snälla... Mitt huvud sprängs snart och det är så inni hoppsan kvavt så jag tror jag dööööör...

• skruttis11

väntar å v'äntar ¨på åskan jag med bläääääääää

• Emmelhie

hej alla!
    Idag köpte jag massa färdigblandade NAN1 som jag kan ha på kvällen, till ninja, när Mulle jobbar.
    han jobbar mellan 14.00-1.00.. DUMT !

Ninja fick prova Osockrad Päronpuré igår.. bara ett par skedar.
    Hon gjorde nte en min, och hon högg efter skeden =)
    Duktigt flicka jag har =)
    Hon skrek av ilska när hon itne fick mer =)

herregud..hon är väldigt matglad, men ändå väger hon inte över 6 kilo..

puss å kram

• skruttis11

haha emm sicken tjej du har

• Skusan

Em - Kul att hon gillade päronpurén Lova gillar den med. Men nu tror jag hon blitt förstoppad... *eeek* Hon har inte bajjat på 2 dar nu, men fiser så det luktar f-n... Så det är säkert gröten och päronen som satt sig i magen och proppar igen lite, ovant ju i lillmagen. Får amma på lite mer nu i ett par dagar och se om det släpper. Annars blir det katrinplommonpuré .

Back to tv'n och fotbollen

• AngelicaS

Alva fick smaka ¨på potais å blomkålspuree i går.
    Hon grinade inte illa men fattade nog inte hur hon ska svälja ner det. Blandande ut d med lite ersättning men ska prova och ta mer ersättning så det blir mer flytande.

• Emmelhie

Jag är väldigt ledsen att jag itne kan amma alls Jag pumpade i en timme igår men fick bara ut 30ml.. Ninja äter ju 150ml ersättning..

Finns det inget sätt att få igång det ?
    Jag har ju en sån här billig handpump, men om man köper en elektrisk å sitter å pumpar flera flera timmar, måste det väl komma igång.. ?

Vill verkligen amma ju..
    Det är ju världens bästa stunder !

*ledsen*

• Skusan

Em - Har du ammat tills nu och sen gett ersättning vid behov? Eller har du pumpat ut och gett med flaska tills nu? För att pumpa ur eller att amma är inte jämförbart. En del kvinnor, jag är en av dom, kan inte pumpa. För mig kommer det ut max 50 ml på ett sprängfyllt bröst på morgonen, och om jag ammar så finns det hur mycket som helst. Barnet tömmer på ett helt annat sätt, som tyvärr inte går att mäta i ml, utan enbart i om barnet verkar nöjt eller ej...

Att pumpa och att amma är inte samma sak, det sätter inte igång samma kedjereaktion i kroppen att sätta en pump på bröstet mot att ha bebisen i famnen, känna lukten, titta på det etc etc som är bra för utdrivningsreflexen. Du kan ju testa att ha henne i knät och mysa och pumpa samtidigt och se om det hjälper? Kan ju kanske behöva lite assistans då....

Att få igång amningen igen kan man, men det tar tid och energi och det gäller att vara envis. Amma amma amma, ligga mycket hud mot hud, stänga ute omvärlden för ett tag och koncentrera sig på att amma, dricka amningste och mycket vatten, stressa av osv..

Lycka till... Men du är inte sämre mamma för att du inte ammar, kom ihåg det Em!! *kramar*

• Lillis1

Skusan- tack för tipset om spiralen....allt gick väl o har inga besvär av den nu iaf
    Min bvc var väldigt tydlig med att det är 6 mån rek som gäller o de inte får rekommendera nåt annat....känner mig lite som en bov som gett smakis åt Ellen...
    Men vadå? Jag ammar ju hur mkt som helst o ger nån sked ibland! Det är väl ingen katastrof, tror det är bra att prova på nya smaker o konsistenser före 6 mån för tänk om hon inte vill ha sen då när näringen inte riktigt räcker längre? Hur är era bvc i denna fråga?

Svar på tråden Fortsättningstråd för "tapp"ra tjejer! Del 2