Inlägg från: Anonym (Förbannad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förbannad)

Gynakut?

Jag är i v8 och har fått lite blodiga flytningar idag som har gjort mig och min man otroligt oroliga. Jag ringde till Sjukvårdsupplysningen här i Västerås där dom mer eller mindre viftade bort mig. Finns inget att gör säger dom. Får vänta till måndag med att ringa till gyn. Ska det vara så fruktansvärt omöjligt att få komma in och se om allt är ok? Vad betalar vi skatt för egentligen? Finns det inte något sätt man kan få komma in akut på under helgen? Vi orkar inte gå omkring och tro det värsta hela helgen. Får man åka in till akuten utan remisser eller skickar dom hem oss då?

Hjälp!!!

• Svar på tråden Gynakut?
  • Anonym (Förbannad)

soffan82: åkte du in till vanliga akuten?

De sa på sjukvårdsupplysningen att jag skulle höra av mig igen om jag fick kraftiga smärtor, de kan ju inte veta om jag fått det. Funderar allvarligt på att ljuga så jag får komma in.

• Anonym (Förbannad)

Ypsylon: ja det är vad jag har hört också. Jag förstår att det är massor som vill komma in akut och kolla allt möjligt, men man blir ju lite ego när det gäller en själv. Vill ju bara veta på direkten om det är över eller inte

• Anonym (Förbannad)

Hej

Jag åkte aldrig upp akut, utan försöker som Linsen sa koppla av. Inte så lätt men vi försöker. Har inte blödit något mer men det känns som om det är nåt på gång. Ska ringa gyn imorgon och be att få komma på vul då. Tycker allt känns så annorlunda nu mot för några dagar sen, känner mig inte ett dugg gravid Misstänker MA tvärr

• Anonym (Förbannad)

Ja det verakr var skillnad på vart i landet man bor när det gäller gynakuter, tyvärr.
    Även om man vet att det inte finns något att göra så här tidigt i graviditeten så vill man ju ändå veta OM det har blivit mf.
    Tycker att det är lite konstigt att du kan få åka in till akuten om du har ont i benet för att titta efter vad som är fel men om du är gravid och blöder eller har ont så får du inte komma in för att "det finns inget att göra åt det". Vari ligger skillnaden?

Förhoppningsvis är det lite villigare till att låta mig komma in på Gyn imorgon. Ju mer jag tänker på det desto mer orolig och säker på att det är över blir jag

Svar på tråden Gynakut?