• Melami

Citronvatten?

Jag undrar när man kan börja ge citronvatten till sin bebis? Med riktig citron då och inte sån där på flaska. Har nämligen en snart 6 månader gammal tjej som innan har älskat vatten men nu dricker hon bara nån klunk. Känner mig lite bekymmrad över det eftersom det är så varmt nu. Har såna där färdigdrycker till 4 mån hemma som jag blandat utmed vatten så det bara ska smaka lite och då dricker hon, så jag tänkte att citronvatten är ju nyttigt och måste vara bättre att ge än såna färdigdrycker, eller?

• Svar på tråden Citronvatten?
  • Melami

Ok, tackar för svaren!

Lilla K: Nej, tyvärr så ammar hon inte, hon får enbart ersättning två ggr per dag, barnma, gröt och sista målet ger jag henne ersättning blandat med välling eftersom jag håller på att gå över till det. Så till burkmaten och gröten dricker hon nästintill inget. SEn är vi ute och promenerar varje dag och då vill jag kunna ge henne lite och dricka. Hon fick smaka lite citronvatten häromdagen och hon tyckte om det så jag tänkte därför att det kunde vara idé att ge henne det istället för enbart rent vatten. Kan hon ju alltid få sen oxå om hon vill, är själv inte så glad för vanligt vatten och jag har ju klarat mig bra med citronvatten osv

• Melami

Nej, vanlig juice innehåller väl socker o så? Bebisdryckerna är ju sockerfria.

• Melami

Jo, men vanlig juice innehåller ju socker. Men jag ger hellre egenpressad jucie o så, så vet man att det är helt "rent". Litar inte på att det inte innehåller varken det ena eller det andra.

• Melami

1malle: Jag har väl inte sagt att vatten inte är bra?! Och om min tjej vägrar dricka det helt plötsligt, då kan det väl vata en lösning att ge lite citron i det om det funkar? Jag har inte heller kokat vattnet. Förstår inte riktigt ditt inlägg, för det kändes så negativt. Jag hade gärna ammat mitt barn om jag kunnat.

Det handlar inte heller om att vatten inte duger, och om hon inte vill dricka det så anser jag att hon ber om annat.

• Melami

Lilla K: Tycker inte du lät spydig

• Melami

Jaha, då hänger jag med vad du menar, no hard feelings!

Svar på tråden Citronvatten?