• 1malle

Citronvatten?

Barnen ber inte om något så varför duger inte vanligt vatten bra?
    Dessutom stimuleras magsyra av sånt som är surt, tex citron.

Vatten duger bra tills de själva ber om annat, då först kan man ju ta ställning till vad o i vilken mängd man bör ge dem annat att dricka.
    Jag ammar mitt barn helt o har börjat med lite smakportioner, till dom ger jag vatten...*fy mej va*
    Jag ger vatten o inte nog med den hemskheten... jag kokar det inte... hemska människa....

Mitt råd till alla är:
    Gör som du vill, för hur du ändå gör så finns det alltid någon som har åsikter o låter dig få veta det...

• 1malle

Melami:
    Var absolut inte min mening att trampa på någons tår...
    Och negativ är det minsta jag är...
    Självklart ska man testa vad som krävs om ens barn inte vill ha vanligt vatten...
    Som ja gskrev...
    Gör som du vill för det finns alltid någon som har åsikter o låter dig få veta dom...
    Jag tror att många är så pass osäkra att de i o med det ofta går på vad andra säger o tycker i stället för att lyssna till sig själv....
    Hoppas du förstår vad jag menar...
    Inte min mening att stöta mig med någon eller så....

• 1malle

Och jag menar då givetvis att jag fått kommentarer om hur dålig mamma jag är som ger vatten till mitt barn trots att jag helammar... ett barn som ammas ska INTE ha vatten...osv osv...
    Ammande barn har så känslig tarmflora....osv osv...

Sååå, jag antar att jag är en hemsko morsa som ger mitt barn vatten i värmen...soo be it!

Svar på tråden Citronvatten?