• Who am I

Vad är en HEMSK människa?

Vad är en hemsk människa?
    Kan man kalla en person hemsk utifrån ett uttalande denne gjort, utan att veta någonting annat om personen i fråga?

Det finns säkerligen MÅNGA fler alternativ till frågan "Vad är en HEMSK människa", men utgår från ovanstående alternativ och välj den du tycker passar bäst in på ditt tankesätt.

And when you get the choice to sit it out or dance, I hope you dance!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-17 23:05:14:

Ni som väljer något av alternativen som inte är det sista alternativet, svara gärna på vad ni anser ger er rätten att stämpla en annan människa på ett enstaka uttalande eller en enstaka åsikt.
    Vad säger att den personen är hemsk? Vad säger att den personen inte är en underbar person som alltid ställer upp för sina vänner och släktingar och alltid finns där som stöd för dem?

Förklara gärna
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är en HEMSK människa?
  • Jennie med ie

en person som inte bryr sig om svält och elände i världen, det alternativet svarade jag. Men hela personen måste inte vara hemsk för det, däremot ha en del av sin personlighet jag anser vara hemsk. Om man ö h t inte bryr sig.....

---- Skjut inte upp till morgondagen vad du kan göra i övermorgon ---
  • biomedbonus

jag är inte rätt person att döma en annan människa då jag inte känner personen i fråga.
     JAg har svårt för att säga att någon är hemsk

• LittleBritain

Inget av alternativen

• vackrastarflow

he without sin throw the first stone...
    valde sista alternativet

• Gadget

Personer som inte har förmåga att bry sig om andra människor är hemska och personer som bara kan se saker från sitt perspektiv och inte förstår att andra kan ha en vardag med mer problem och dessa behöver inte vara självvalda/självförvållade.

Jag dömer gärna folk på de grunderna.

• Heisan

Jag kan tycka att en människa har hemska åsikter, men personen behöver inte vara hemsk för det... Däremot om man har hemska åsiktre som man omsätter i praktiken så tycker jag nog att man är en hemsk människa..

T ex barn skall uppfostras med en spark i magen varje morgon.. Hemsk åsikt som om den praktiseras gör en hemsk människa....

Jag känner mig som 25, är 35, ser ut som 45...
  • cader

Ingen av alternativen
    En hemsk människa för mig är en som våldtar kvinnor och barn, som dödar för nöjesskull, och plågar djur bara för att dom kan.
    Vad en person tycker och tänker gör den inte hemsk utan vad dom gör.

Svar på tråden Vad är en HEMSK människa?