• Who am I

Vad är en HEMSK människa?

Vad är en hemsk människa?
    Kan man kalla en person hemsk utifrån ett uttalande denne gjort, utan att veta någonting annat om personen i fråga?

Det finns säkerligen MÅNGA fler alternativ till frågan "Vad är en HEMSK människa", men utgår från ovanstående alternativ och välj den du tycker passar bäst in på ditt tankesätt.

And when you get the choice to sit it out or dance, I hope you dance!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-17 23:05:14:

Ni som väljer något av alternativen som inte är det sista alternativet, svara gärna på vad ni anser ger er rätten att stämpla en annan människa på ett enstaka uttalande eller en enstaka åsikt.
    Vad säger att den personen är hemsk? Vad säger att den personen inte är en underbar person som alltid ställer upp för sina vänner och släktingar och alltid finns där som stöd för dem?

Förklara gärna
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är en HEMSK människa?
  • Anne M

jag är inte rätt person att döma en annan människa då jag inte känner personen i fråga

• Jannamia

Inget av alternativen. En hemsk människa för mig är en som misshandlar barn, mördar och våldtar...

• Vem vet

Jag tycker inte att något av alternativen tyder på att det är en hemsk människa....
    För det första så tycker jag det krävs ganska mt för att någon ska var hemsk och sedan så tycker jag att det är handlingar som gör en person hemsk inte åsikter....

Jag röstade på sista alternativet.

• jeannette

en person som inte bryr sig om svält och elände i världen, det alternativet svarade jag

mern för att jag ska kunna dömma att den personen är hemsk så måste det vara att han sitter mitt bland folk som svälter o käkar värsta MC donals o dricka till medan dem andrta tittar på hur h*n äter

• Åsa med 3

Jag skulle ALDRIG döma ngn efter ett uttalande, så jag valde det sista alternativet...Alla har vi våra fördomar & åsikter, huvudsaken är att man är medveten om att det är just fördomar.

Kram Å som håller med vackrastarflow "He without sin throw the first stone"

• Molly 1974
    cader skrev 2006-06-18 09:56:55 följande:
    Ingen av alternativen En hemsk människa för mig är en som våldtar kvinnor och barn, som dödar för nöjesskull, och plågar djur bara för att dom kan.Vad en person tycker och tänker gör den inte hemsk utan vad dom gör.
    Jannamia skrev 2006-06-18 10:23:49 följande:
    Inget av alternativen. En hemsk människa för mig är en som misshandlar barn, mördar och våldtar...
    Jag håller med er båda.

En person som tex Hagamannen, Bobbys mamma samt styvfar, massmördare
  • Jennie med ie
    Åsa med 2 skrev 2006-06-18 10:30:42 följande:
    Jag skulle ALDRIG döma ngn efter ett uttalande, så jag valde det sista alternativet...Alla har vi våra fördomar & åsikter, huvudsaken är att man är medveten om att det är just fördomar.Kram Å som håller med vackrastarflow "He without sin throw the first stone"
    Fast svarsalternativen handlar väl ändå inte om att ha fördomar utan om en inställning till andra människor som man verkligen HAR?!
    ---- Skjut inte upp till morgondagen vad du kan göra i övermorgon ---
  • Themis

Jag tror mer på att människor kan ha hemska åsikter, snarare än att de ÄR hemska. En passiv hemsk åsikt skadar också oftast mindre än en aktiv hemsk handling.

D v s man kanske inte räddar någon från svältdödan om man har åsikten att bidrag till välgörenhet är fel, men det är fortfarande inte riktigt samma sak som att mörda sin granne för att hans hund irriterar en.

• Åsa med 3

Jennie med ie: Ja och min inställning till andra människor är att jag inte dömer ngn efter ett uttalande...eftersom jag inte är rätt person att döma...

Svar på tråden Vad är en HEMSK människa?