• Strawbaby

Bra hudkräm för torr hud?

Jag får, oftast på vintern när luften är torr, väldigt torr hud. Huden är därför också väldigt känslig. Jag har provat de flesta krämer alltifrån apotekets egna kräm till Eucerin och receptbelagd kräm. Jag har varit hos en homepat men inget hjälper! Även den mildast oparfymerade kräm ger mig utslag och jag är tvungen att tvätta bort krämen.

Det enda som fungerar är olivolja, men dte kan jag inte ha i ansiktet och heller inte nu på sommaren eftersom den då reflekterar solen.

Någon som har samma problem??? Finns det något kräm/salva/lotion som fungerar för er???

• Svar på tråden Bra hudkräm för torr hud?
  • Viking och Loke
    Vickan skrev 2006-06-19 14:33:19 följande:
    Viking och Loke skrev 2006-06-19 13:06:30 följande: Vickan skrev 2006-06-19 11:26:35 följande: Viking och Loke skrev 2006-06-19 10:48:00 följande: Locbase serien är inte bra till sonen då den innehåller nån mlölk grej inget bra för hans hud.SKulle vilja veta vad du menar?? Då jag hade den krämen till min mjölkallergiska dotter?? (och många fler med mig)? Nu har jag kollat på fassDet är mjölksyra i locbaseFast det har ju inget med mjölk att göra igentligen... • Mjölksyra innehåller inte mjölkprotein.
    Nej det vet jag men det va nått kom inte ihåg riktig men inte bra frör eksem hud iaf
  • Vickan
     okej... Kanske därför min tjej REV ännu mer på sig då vi smörjt henne med locobase.. Nu använder vi den nya Galactobase  och hon river inte alls på sig
  • Majuuu

Strawbaby

Jag köper babyoljan där vi handlar mat, dvs livsmedelsaffären.. Sen kanske det finns billigare på nåt annat ställe, men man behöver ju inte använda så mycket till varje bad lixom.. En liten flaska räcker till några bad.

• Pollyman

propolis kräm fron FLP... den innehåller inget vatten jaättebra och luktar gott!!

• Soffen

Jag har också upptäckt CANODERM. Den är lite dyr, men fantastiskt bra! Om man får den på recept så slipper man ju momsen på 25 %. Barnvarienten tror jag heter MINIDERM, men jag vet inte vad skillnaden mellan dem är.

• Mie65

Prova salvan från bodyshop med olivolja i. Den heter Body Butter Olive. Det enda som funkat för min son som haft hemska problem.

• Tintomara

Weledas serie är mycket bra eftersom den inte innehåller mineraloljor. Det finns babyolja som jag använde till min dotter när hon hade mycket eksem, den hjälpte väldigt bra. Sen finns det mandelolja i samma serie som jag själv blandar i min vanliga hudkräm när jag är riktigt torr.

• fenixen

Body Butter från Bodyshop är jättebra. Vill du ha ett lite billigare alternativ har Loreal en bra krän för extra torr hud. Det är en vit tub med turkos/grön kork och text. Minns inte vad den heter, men fråga på tex Åhlens.

• minime

jag tycker miniderma från apoteket är bra =) den använder jag på hela familjen när dom är torra. hjälpte även mot sonen mjölkallergieksem (Y)

• Loreen

Jag kan verkligen rekomendera tummeli. Den har funnits i finland sen urminnes tider och finns nu i sverige på www.tummeli.se.

Svar på tråden Bra hudkräm för torr hud?