Inlägg från: mammatillvictor |Visa alla inlägg
  • mammatillvictor

Referens-brev

Gör så att ni frågar de ni tänkt att fråga, de som ni känner att ni har förtroende för och som känner er väl. Be dem skriva breven redan nu och be att de spar dem i datorn typ och när er hemutredare säger att hon vill ha in dem kan de bara datera dem då så datumet blir så färskt som möjligt och då har de ju redan breven färdiga och det är bara att printa ut och skicka in! Då spar ni tid

• mammatillvictor
    jamis skrev 2006-06-20 14:30:30 följande:
    kan man ha sin mamma som referent? Eller måste det vara en annan släkting?
    Det ska helst inte vara en släkting alls, och din mamma är för nära släkt så det går nog inte. Vänner brukar gå bra, kusiner kan väl gå också, men inte den närmaste släkten.
  • mammatillvictor
    minisork skrev 2006-06-20 15:41:23 följande:
    Tack för alla era svar - jag börjar äntligen bli lite klokare på detta Då skulle ni avråda från att vi använder min bror och hans familj som referenter? Vi har nog andra vi kan välja...
    Alltså vår utredare sade att det inte var bra att välja någon i närfamiljen, syskon, föräldrar för att det är "jäviga". Men andra släktingar var bra. Vi tog te x min mans styvsyster. Det gick jättebra
  • mammatillvictor
    Thalis skrev 2006-06-20 16:35:58 följande:
    Nu blir jag orolig! Vilka är det som inte godkänner föräldrar som referent?Min svärmor var en av våra referenter, dock inte som mor/svärmor utan som makens arbetsgivare! Betyder detta att Colombia inte kommer att godkänna oss!Hjälp!! Mi orgullo es ser latina ,de mar y cordillera,ardiente como el fuego soy sangre de mi tierra !
    Du behöver nog inte oroa dig. Om er utredare sagt att det går bra med en förälder så gör det ju det. Vår hemutredare sade att vi inte fick ha det så vi gick på det Tror inte det är landet som ställer det kravet? Kolla med hemutredaren!
Svar på tråden Referens-brev