• Hannah76

behöver hjälp med en gåta...

Hur tar man sig igenom ett A4-papper utan att förstöra dess kanter?? Har hört trixet förut, men kommer inte på svaret. o nu åste en kompis veta för att vinna en tävlign på sitt jobb.

• Svar på tråden behöver hjälp med en gåta...
  • Zocute

Då tar man sig ju igenom det.....texten!

• Zocute

Nog kan du läsa det ändå...Jag är övertygad att du tar dig igenom ett A4 genom att läsa det! Det är svaret!

• glittervind

Jag har provat tills det gick!!
    1 Man viker pappret
    2 Man klipper vid ena klippta sidan några cm från kanten mot den ovikta sidan, stanna nån cm från den kanten, vrid pappret och klipp längs med de "ovikta" sidorna. Stanna igen några cm från kanten.
    3 Vik upp pappret. Det ska sitta ihop helt och ha en skåra som ser ut typ som ett brett 4 kantigt U om man har det med långsidan ner. Klipp i vecket uppifrån och stanna nån cm från kanten.
    4 KLipp från andra hållet på var sida om vecket, klippen ska vara några cm åt sidan och stanna några cm innan kanten.
    5 Klipp uppifrån igen, denna gång några cm från förra klippet, ner och stanna några cm från kanten.
    Nu ska det gå att veckla ut till ett större hål!
    Fattade nån?

• glittervind

felskrivning!!
    2 Man klipper vid ena VIKTA sidan några cm från...

• Lalalong

japp precis som glittervind säger!

// Lalalong - Lycklig mamma till Klara 06-05-04
  • glittervind

Hade hon med löst det eller fick ni ut nåt av min röriga beskrivning? Hoppas att hon vinner tävlingen!

• Zocute

Men hur ska man ta sig igenom detta??? Man kan ju vara kraftig, blir det inte svårt då?

Hur stort blir hålet?

Jag tror det inte har med det att göra...tror mitt svar e rätt!! :)

Svar på tråden behöver hjälp med en gåta...