• mariebelle

provrörsbarn inget värda

Var inne hos en granne i lördags...*deras son döptes*
    Där var en annan granne där också... vi alla satt och prata tills långt in på natten... Jag satt och prata men mamman till bebisen som vi firade när jag plötsligt hör att en av gästerna säger att dom som inte kan få barn på naturligt vis ska inte ha barn och dom som fått ett provrörsbarn skulle i gentligen inte fått det för att
    PROVRÖRSBARN är INGET värda...jag tror aldrig att jag skulle bli så ställd.
    MITT barn är ett provrörsbarn och jag älskar honom över allt annat i hela värden och på andra plats kommer hans pappa...
    Enligt honom kan man inte älska ett "sådant" barn för det har inte kommit av sig själv...
    Man älskar inte heller ett barn som är taget med kejsarsnitt för man har inte*fött*det själv..
    Min son är tagen med kejasrsnitt också...
    och jag älskar inte honom mindre för det...
    Iadg väntar vi ett barn till som kommit till på "vanligt" sätt och jag älskar det lika mycket...
    Jag menar alla ska få ha sina åsikter men man kan ju tänka på hur man utalar sig när man inte har en aning om vad man pratar om..
    Kan tillägga att denna mannen verken har barn eller fru..

• Svar på tråden provrörsbarn inget värda
  • Eikartin

Dummaste jag hört. Så dumt att man inte ens kan (bör) bry sig. Idioter finns överallt.

• Tinka70

Och inte kommer han att få någon heller! Har stöt på samma attityd här på FL så jag blir inte ens förvånad, bara arg och lessen! Huvudsaken är att vi vet att så inte är fallet!

• Lyckosam

Det låter som att jag förstår varför han inte har ngn fru,hur kan man ens säga en sån sak. Det låter juh bara helt sjukt.

• Tingelsvanzen

Jag kan bara säga att folk är väldigt bra på att ha åsikter om sådant de inte vet något om. Mannen i fråga tycks ha inbillat sig en hel massa konstigheter.

Jag som är lite knäpp tycker nästan att det där med kejsarsnittet var lite kul. Det borde ju i så fall betyda att en man inte kan älska sina barn eftersom han inte har fött dem, eller?

Gud, så dumt!

• MARIA99

Men herre gud! Vilken galning! Klart att ett provrörs barn är lika mkt värt & älskat som alla andra barn! & kejsarsnitt hur många gör inte det menar jag ??
    Den mannen verkar inte ha det rätt ställt där uppe ..

• Birgitta2

Jösses, det var det mest *** jag nånsin hört! Tänk vad folk kan kläcka ur sig...

• Utlandssvensk

Man förstar ju varför den mannen är ensam....

• mariebelle

Tingelsvanzen...
    Det har du ju rätt i har inte tänkt på det...
    ...Men det e ju sant...
    Min man älskar sin son lika mycket som jag älskar honom..

ch till er andra som svarat....
    ni har rätt han lär aldrig få någon heller med sin inställning...
    tack för vad ni sagt..känner mig bättre..
    vet att man inte ska bry sig men det e svårt att inte bli ledsen ändå..
    Tack till er alla...

• Lillalind

Usch vilka fördomar det finns. Du skulle ha sagt : Du kan få träffa mitt barn han är provrörsbarn och dessutom förlöst med k-snitt, så kan vi se om du tycker han är värd mindre. Tror den där gubben hade skämts då. Förmodeligen hade han diskret försvunnit från festen oxå.

• Bettiz

Jag tror den där personen eg var väldigt avundsjuk på er som har barn, och att det var hans sätt att försöka verka som att han inte bryr sig.

Svar på tråden provrörsbarn inget värda