• mariebelle

provrörsbarn inget värda

Var inne hos en granne i lördags...*deras son döptes*
    Där var en annan granne där också... vi alla satt och prata tills långt in på natten... Jag satt och prata men mamman till bebisen som vi firade när jag plötsligt hör att en av gästerna säger att dom som inte kan få barn på naturligt vis ska inte ha barn och dom som fått ett provrörsbarn skulle i gentligen inte fått det för att
    PROVRÖRSBARN är INGET värda...jag tror aldrig att jag skulle bli så ställd.
    MITT barn är ett provrörsbarn och jag älskar honom över allt annat i hela värden och på andra plats kommer hans pappa...
    Enligt honom kan man inte älska ett "sådant" barn för det har inte kommit av sig själv...
    Man älskar inte heller ett barn som är taget med kejsarsnitt för man har inte*fött*det själv..
    Min son är tagen med kejasrsnitt också...
    och jag älskar inte honom mindre för det...
    Iadg väntar vi ett barn till som kommit till på "vanligt" sätt och jag älskar det lika mycket...
    Jag menar alla ska få ha sina åsikter men man kan ju tänka på hur man utalar sig när man inte har en aning om vad man pratar om..
    Kan tillägga att denna mannen verken har barn eller fru..

• Svar på tråden provrörsbarn inget värda
  • LiiNe

Men vad är det du skriver...vad är det för människa som anser sig ha rätt att säga så??? ALLA människor är LIKA MYCKET VÄRDA!!! Oavsett hudfärg, kön eller "tillverkning" spelar väl herregud ingen roll hur barnet blev till, det är ju erat barn för det! O kejsarsnitt kan ju bero på många saker...det finns ju faktiskt dom som av medicinsk orsak inte kan föda vaginalt, ska dom människorna då inte få ha barn bara för det eller??
    Tror minsann mina hormoner kokar över lite nu för detta var det dummaste jag hört på länge!!
    Fy för denna människa!!!

~~LiiNe~~
  • Bettiz

Denna person kanske själv blev uttagen med kejsarsnitt, och hans mamma kanske har sagt att hon inte älskade honom pga det. Hon kanske fick nån förlossningspsykos el nåt! *försöker förstå varför någon säger nåt så dumt*

• Lillalind

Jag tycker hans kommentar säger mer om honom själv än om barnen han baktalar. Förmodligen är han störd på något vis, som bettiz sa kanske hans mamma fick en psykos.

• mariebelle

han satt bervid vår son den kvällen efter som han låg och sov i sin vagn...
    När min man reste sig upp och sa att min son är provrörsbarn och tagen med akut kejarsnitt och jag älskar honom blev det alldeles tyst och som lillalind skrev. först blev han aldeles tyst och sedan gick han...
    dagen efter ville han be om ursäkt, fick jag höra av grannarna men vågade inte komma hit..
    *och de ska han vara glad över för jag vet inte vad jag hade gjort med honom...
    tack till alla här som skrivit till mig..

• Lillalind

Ha ha, vad kul, där fick han, gubben.. Han kan gott ha det.

• Lyckosam

Vad bra att din man ställde sig upp och sa det! En stor eloge till honom! Det var rätt åt gubben det.

• Loppan79

men herregud, jag blir faktiskt full av skratt när jag läser vad människan sagt Jag trodde verkligen inte att det fanns folk som kan ha sådana åsikter. Min dotter är väl ett mellanting då, har fått hormonbehandling men ej provrör. Undrar om han tycker min dotter är nått värd. Dessutom är hon född med kejsarsnitt Nä, enligt honom är hon nog inte värd ett skvatt!
    Om jag vore du så skulle jag inte bli arg eller ledsen utan mest tycka synd om männsikan som måste vara oerhört ointligent för att komma med ett sånt uttalande! Jag tycker även synd om hans tjej (om han nu har något). Vilken press hon måste känna. Först och främst måste hon vara fertil för inte ska väl dom ta hjälp av sjukvården för att få barn! Dessutom är det bara att se till att det inte händer något oförutsett under förlossningen för banne henne om det skulle bli kejsarsnitt. Hm, det kan man ju styra över....

• emma1974

oj oj oj

instämmer med er andra naturligtvis, har själv ett provrörsbarn i magen och hade nog brutit ihop och gråtit om jag skulle ha hört liknande. det var bland det elakaste och dummaste jag hört.

stor eloge till din man som ställde sig upp och öppnade munnen. hoppas ni aldrig ska behöva ha att göra med den där människan igen och att han verkligen skäms ögonen ur sig.

• beibikär

Hör han till nån konstig religion eller är han bara dum i huvet??

• mala78

som sagt det var det knäppaste, vad 17 har tillverkningsmetoden eller förlossningen för betydelse, alla barn är lika mycket värda! Tror kanske även att alla provrörsbarn är älskade så som föräldrarna har kämpat för att få dem. (Finns ju tyvärr barn som föräldrar ser som misstag o dyl.)

Svar på tråden provrörsbarn inget värda