• Stojan

Sömnmetoder?

Hej, min son på drygt fyra månader har börjat vakna flera gånger varje natt. Vissa gånger vill han äta (helamning förutom smakportioner), andra gånger ligger han bara och "pratar" en längre stund. Vi vill gärna få honom att somna/somna om själv (nu vyssar vi honom en liten stund innan han somnar/somnar om). Han ligger i egen säng brevid oss. Jag vill gärna ha tips på metoder som har funkat för er och som inte innebär gallskrik (5-minuters metoden), sova på magen (sova-hela-natten-metoden) och som ger svar på även problemet att somna om (vilket jag inte riktigt hittar i "non-crying-solution). Kanske begär jag för mycket av en metod men jag skulle gärna vilja få nätterna att funka när jag ska börja jobba om ett par månader. Jag kan tillägga att han tidigare sovit mycket bra men nu bara blir oroligare och oroligare.

• Svar på tråden Sömnmetoder?
  • Stojan

Skönt men samtidigt trist att höra. Sover han bättre nu? Gick det över av sig själv? Tyvärr är jag ingen dagsovare men jag får härda ut.

• Stojan

Hej, tyvärr använder han inte napp (inget annat heller som snuttefilt osv.) Har ni alla bara låtit det lösa sig av sig själv? Jag känner att han blir tyngre och tyngre att gå och vyssa i famnen så jag vill gärna höra alternativ som funkat för andra.

• Stojan

lövet2: han ligger och jollrar ett tag men börjar sedan gallskrika och det är då jag bär. Likaså är det på dagen, jag märker att han är jättetrött och grinig men han vill inte komma till ro utan vyssning. Jag plockar inte upp honom förrän han blir ledsen.

• Stojan

Tack för tipset isviol, vi ska ta tag i det här med sömnen nu när vi båda är lediga under semestern, hoppas det löser sig med så enkla medel.

Svar på tråden Sömnmetoder?