• Mi Ni Mi

Fröken sverige 2016

Tävling om den bilvande fröken sverige 2016..
    NU spekulerar vi

Idag är hon SÖT
    Om 10 år vacker
    Jag vill ha bilder på era söta/vackra/charmiga tjejer

Regler:
    - Bilden ska ligga i ditt galleri märkt fröken sverige2016
    - Inga fixade bilder
    - sv är ok
    - Bilden ska ligga i ert galleri när ni anmäler er så vi inte behöver vänta på bilder...

Ja det var väl allt
    puss puss

Tre barns mamma med fötterna på jorden och huvudet i molnen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 23:10:18:
    Jag lägger ner eftersom det skapade såna enorma rekationer...
  • Svar på tråden Fröken sverige 2016
  • Junija

smz:

Har "tig och lid" någonsin givit resultat i samhället?

• ariel77

iors syster: amen to that!!!!

• Junija

Iors syster:

"Ta lite ansvar för hur samhället ser ut i stället och tänk till: varför ska vi som mammor göra våra barn till objekt? Räcker det inte med vad reklam- musik- och modebrasch redan bidrar till?"

• alexix

Men hallo detta är en nominerings tråd !!!!

Kan ni inte starta en annan tråd om hurvida detta är rätt eller inte...(ganska störande)

• hillson

Tycker det är bra att folk reagerar på sånt här...Hoppas folk har vett nog att inte lägga in några bilder.. för mycke sånt här på familjeliv...

• Mi Ni Mi

Min bestämda åsikt är att om man ger sina barn en stabil och god självtro och starkt självförtroende så är skönhetstävlingar bara en kul grej.
    Så har jag alltid sett det och har faktiskt varit med i en del själv och knappst vunnit men tyckt att det var jättekul..
    OM man inte tar allting på så stort allvar kommer man långt i livet och av det får man självförtroende .
    Skönhets hysteri ?????
    Tja jag tror att om man har en stakt självtillit kan man se sånt med en nypa salt och det gäller barn och vuxna...

Tre barns mamma med fötterna på jorden och huvudet i molnen
  • Celindan

Iors syster: Tror du inte att det snarare handlar om hur vi som föräldrar väljer att uppfostra våra barn??
    Modeimperier, reklam och modeller kommer alltid att finnas, det är en mångmiljardindustri och sysselsätter många många miljoner människor. Det kommer inte försvinna för att vissa tror att "det sänder ut dåliga signaler till våra barn". Det ansvaret vi som föräldrar kan ta, är att lära våra barn rätt o fel, att det är insidan som räknas, men också att livet är hårt, och att andra kan vinna/väljas framför en själv. Hårt, men så är det ju. Life is tough.
    Dessutom ser jag inget fel i att lära barnen att vårda sitt yttre, DÄRMED INTE SAGT att smink o märkeskläder är en nödvändighet, men att t.ex borsta och tvätta håret, vara hel o ren och inte lukta äckligt. Det räcker så. Men utseendet är inte oväsentligt, och kommer aldrig att bli.

• sleeping sun

Jättebra sagt mi ni mi

• MAN78

Junija, "tig och lid" för dig kan vara "lugnt och skönt" för andra. Det finns andra trådar om man vill diskutera politik, feminism, pedofili etc.

Svar på tråden Fröken sverige 2016