• Anonym (undrar)

Kallad "jävla fitta" upprepade gånger

Jag är ingen mesig tjej och inte dum heller på något sätt så jag VET att det är oacceptabelt att kalla sin fru/man sådana saker,

MEN

jag undrar, VAD gör man i min sits, gravid i 8:e månaden med barn nummer två?

Pappan var INTE sån här när vi träffades utan mycket gullig och snäll. Nu får han såna utbrott utan anledning.
    Är det en tillräcklig orskak att lämna??? I den här situationen?

Han vägrar få hjälp eller be om ursäkt utan skyller ALLTID på mig att det är mitt fel att han gör/säger sånt.

• Svar på tråden Kallad "jävla fitta" upprepade gånger
  • delfinen76

Lämna han kan bli värre.
    Ta hand om dig var vaksam och ta hand om din mage

• Gustie

Hmmm..jättesvår situation ju.

Spontant tycker jag ju att det är oacceptabelt att ha det så, jag hade bett honom dra åt...

Men kanske allt annat överväger, har du hopp om att allt blir bättre, kan han bli en bra pappa osv...

Men så som jag känner idag så hade jag stuckit om min man hade sagt så till mig.

Såvida du inte gjort något ännu värre mot honom, självklart!

• Anonym (undrar)

Har absolut inte gjort något alls mot hono mer än tvättat, diskat, städat och kanske svarat lite surt ibland efetrsom jag är överansträngd just nu känns det som.

Funderar starkt på att i alla fall åka bort med sonen över midsommarhelgen så att han kan tänka över sitt beteende...

• Minelli

Jag hade ställt honom mot väggen och fått honom att fatta att han ska respektera dig - oavsett!
    Sån skit ska man inte behöva ta, speciellt inte om man är gravid med hans barn! Gosh.
    Sen är det ju upp till dig att lämna eller inte, men se till att få en förklaring till hans beteende först!

• delfinen76

Åk iväg du och slappa och ta hand om dig och magen och ditt barn tycker jag du gör rätt i.

kram kram

• Gustie

Då tycker jag inte du ska acceptera det. Han däremot ska acceptera att du kan vara extra känslig och lättirriterad, du är faktiskt gravid.

Det är jag med och min man har lärt sig när han ska backa undan beroende på vilket humör jag kan vara på ibland.

Du ska inte ta sånt från honom, låt du honom tänka över detta och sen kan han ta ställning till om han vill ha det så här.
    Och du med för den delen!

• solrosblad

Inte ska du acceptera att han beter sig som han gör mot er. Varför är han sån? Är han orolig, stressad, deppig, har det hänt ngt som han inte kan se en lösning på?

• puss

fråga om han hellre vill ha kuk...
    eftersom han tydligen inte gillar fittor.

• janisaks

Han har nog kanske det jobbigt! Det är en jätte omställning att ha barn och sedan få ett till, de har nog en hel del med hormoner med.
    Min karl får en del utbrott också pga att han ofta har ont i ryggen, vi har tre barn!
    Stress utlöser ilska!
    Det löser sig med tiden. Man får ha tålamod.
    Allt flyter inte fram på en "räkmacka" jämt.
    Hoppas det blir bra å lycka till med bebisen:)

• Gustie

Det spelar ingen roll om min man blir arg, eller om jag blir det, vi skulle aldrig säga så till varandra.

Det tycker jag handlar om respekt...

Men du får ju nog se situationen som den är i sin helhet, för det låter ju hemskt när du skriver att han kallar dig det. Men som Janisaks skriver så kanske han också har det jobbigt.

• Anonym (undrar)

Jag kan bara inte se hur han har det jobbigt?

Han har precis själv valt att säga upp sig från jobbet och startat egen firma som han ÄLSKAR.

Han gör ingenting hemma-jag gör allt markarbete.

Han gör i princip ingenting och påstår själv att han mår bra när jag frågar.

Han har varit sådan här i ett års tid till och från när jag gör/säger något som inte passar.

Det handlar me rom respekt tror jag.
    Vi är ju vuxna människor och jag tycker inte att amn säger så till någon!
    Han skulle minsann inte våga säga så till någon annan rakt ut men till mig går det bra.

• Mar ia

Oj oj oj, vad arg jag hade blivit om min kille kallade mej sånna saker. Att han kallar mej surkärring ibland står jag ut med men skulle han kalla mej "fi**a" så hade jag blivit rasande och sagt till honom att dra nått gammalt över sej. Jävla tonårsfasoner! Fy fan.

Säg åt honom at du inte tolererar det och om han inte blir bättre så dra därifrån ett tag så han får tänka över sin situation hur han vill ha det. 

Jag älskar min lilla Teo
  • Nibblan

Jag skulle ha lämnat honom. Om det har pågått så länge har jag svårt att se att det kommer att bli bättre, snarare tvärtom. Han har uppenbarligen tappat respekten för dig och det är bäst att ta tag i det direkt - ju längre du väntar desto svårare blir det. Till slut riskerar du att TRO på det han säger till dig...

• Anonym (undrar)

Nobblan:

Jo till viss del gör jag det redan.

Det känns precis som du säger att han har noll respekt för mig.

• delfinen76

Stick iväg e det enda jag säger innan det blir värre. Kan vara svårt men håller du på att slita hemma och ingen hjälp snart känner barnen detta och det blir inte bättre av att de hör ordet F***a osv av er vuxna...eller han rättare sagt
    åk iväg och känn efter nu i helgen
    Stå på dig

Svar på tråden Kallad "jävla fitta" upprepade gånger