• LyckaJones

Tone Bekkestad

Läste på aftonbladets hemsida att Tone Bekkestad inte får vara i rutan på ett tag för att hon plåtats av tidningen slitz.
    En tanke som slog mig, undrar om samma sak hade hänt om en kille ställt upp på bilder i bar överkroppp i en tjejtidning..
    Vad tror ni?
    Jag tycker att det var en överdrift att tro att hon inte skulle vara trovärdig som meteorolog pga detta!

• Svar på tråden Tone Bekkestad
  • Eliva

Var det dessutom inte så att hon inte ville publicera dessa bilder utan hade bara godkänt en mer påklädd bild och att de sedan ändå tagit den avklädda?!? Ja, du har rätt, en man hade nog aldrig blivit utsatt för samma sak.

♥ ♥ Eliva 2005-11-14 ♥ ♥
  • Tingelsvanzen

Jag tycker att det är rena tramset från TV4. Det var ju inga direkt grova bilder, men bara för att man ser rundningen av ett bröst så blev det ramaskri. Snälla nån! Man ser ju nästan lika mycket i en urringning eller i en tajt topp.

• Engla75

Jag håller med! Idioti att hon inte får synas i rutan pga detta!!!

• mia1980

Ja, det var dessutom en fin bild. Ingen porrposering eller så....
    En kille hade INTE blivit behandad på samma sätt.
    Hon är meterolog inte barnprogramsledare....

Människan är som viner. Med åren blir de dåliga surare och de goda bättre. /Cicero
  • LyckaJones

Skönt att det är fler som reagerar som jag!

• LaFontaine

Det jag mest undrar över är att om hon nu förbjöd Slitz att publicera den bilden, varför tog hon den överhuvudtaget?

Jag förstår TV4, för detta rimmar illa med deras policy. Vi har ingen aning om huruvida en kille blivit behandlad på samma sätt eftersom ingen av dem ännu stått utan tröja i Amelia. Dessutom är Slitz en tidning som är ifrågasatt ur många olika aspekter.

• LyckaJones

Vilken policy?
    Deras dubbelmoral skulle jag kalla det..

• Karpet

Skönt tycker jag att någon sätter ner foten och stoppar upp lite i sexistiska Sverige. Jag har egentligen inga problem med människor som viker ut sig, men väljer man att som seriös yrkeskvinna att göra det så borde man också vara smart nog att inse att det kan få konsekvenser. Förstår inte riktigt vad hon hade där att göra i första taget, jag tycker att det mest är yngre tjejer med knasig självbild som tycker att det är en bra idé att ta lättklädda bilder och visa upp sig för Sveriges befolkning.

• Karpet

LyckaJones

Var ligger dubbelmoralen? De var ju inte dem som tog bilderna.

• LaFontaine

De har en policy och ett ansvar gentemot tittare, aktieägare osv. Tone jobbar på nyheterna och presenterar vädret, en seriös roll. Jag ser inte det roliga i att hon överhuvudtaget befattar sig med slitz.

Svar på tråden Tone Bekkestad