• Angela1

När söka SCN?

Nu har jag äntligen fått besked från utbildningen jag sökt och jag kom in! Nu undrar jag bara hur sent man kan söka SCN? Eller har jag redan bråttom? Ni andra som ska studera på högskolenivå till hösten har ni sökt SCN än?

• Svar på tråden När söka SCN?
  • Angela1

Jo, självklart menar jag CSN. Ja. då är det väl dags att söka då! Jag trodde bara att man var kvungen att bli antagen innan man kunde söka men det är kanske inte så? Finns det någon mer här som ska plugga i höst?

• Beckah82

Jag ska läsa på Komvux.

Jag sökte för 2 veckor sedan, sen så är det skolan som skickar studieförsäkran till CSN.

♥ Beckah, mamma till Victor. Hemsida: busig.sida.nu
  • Pockadockan

Jag ska visserligen plugga komvux. Men jag skickade mina papper för några veckor sedan. Dagen efter att jag fick dom i brevlådan

Jag vet inte när man måste göra det som senast tyvärr

• Angela1

Det måste väl vara desamma för komvux som vid andra studier? Finns det något annat ställe där man kan få blanketter än via internet? Typ vid AMS eller FK eller nåt?(Det tar ju sån tid att få det hemskickat). Vad ska ni läsa på komvux då?(nyfiken)

• HannaAugustsson

Ts
    DEt tar bara någon dag så får du dom.. Om de skickar det åt dig. Annars så kan du gå till närmaste komvux gymnasium så har dom de pappren

• Angela1

Norgesessan: Förskollärare verkar vara ett roligt yrke. Jag har tänkt på det jag med men det är väl en treårig utbildning och det tycker jag är lite långt. Var ska du läsa någonstans?

• Angela1

Ja, det finns faktiskt ett komvux ganska nära där jag bor...men är det verkligen samma blankett för eftergymnasiala studier som komvux?

Svar på tråden När söka SCN?