• Angela1

När söka SCN?

Nu har jag äntligen fått besked från utbildningen jag sökt och jag kom in! Nu undrar jag bara hur sent man kan söka SCN? Eller har jag redan bråttom? Ni andra som ska studera på högskolenivå till hösten har ni sökt SCN än?

• Svar på tråden När söka SCN?
  • HannaAugustsson

Ja det e sammaplus att oftast när man läst på komvux är väl för att fortsätta utbilda sig vidare.  Så skulle det vara olika så har de båda.

• norgesessan

i malmö...om jag kommer in...jag får inte jobb som barnskötare..tycker också det är länge..

• Angela1

HannaAugustsson: Tack för tipset. Har komvux öppet på sommaren då?(kliar mig i huvudet)?

• Angela1

Norgesessan: Min utbildning är på två år. Jag bävar inför att ta lån i två år men man gör det ju för att få ett bra jobb sen...förhoppningsvis! Man jag håller tummarna för dig!

• HannaAugustsson

Jo det tror jag dom har.. DOm håller väl på o förbereder inför hösten om inte annat Ring ner o kolla på måndag

• Angela1

Sjuttsingen! Jag trodde verkligen att man inte kunde söka innan man fick antagningsbeskedet! Jag vet ingenting om CSN. Jag har bara gått gymnasiet innan och då fick man ju bara studiebidrag. Men man lär sig något nytt varje dag!

• Angela1

HannaAugustsson: Det ska jag verkligen göra. Jag funderar på att försöka ringa SCN också och fråga om de tror att jag kommer få pengar i tid...men det är ju myndigheter så det kanske är svåra att få tag på. Nu åskar det här så nu försvinner jag ett tag! Tack alla ni som tagit er tid att svara på mitt inlägg och skriv gärna mer!

• HannaAugustsson

GÖr det. Och när du väl har börjat på skolan så ska du antigen via brev eller internet godkänna din start (kommer inte ihåg justnu vad det heter) Och gör du det över internet så tar det 3-4dar innan de första pengarna kommer in på kontot som du har anmält det på. Via brev tar det lite längre tid.

• norgesessan

tack! har redan et lån for et år i norge..(blev sjuk, så jag hann inte ikapp dom andra...körtelfeber...drygt!!, men jag gick ut skolåret iallafall..nån sorts skötare som inte finns i sverige)

• Angela1

Nu är jag tillbaxs! Jaha, så man ska alltså söka CSN redan då man tänkt studera?Knepigt...men jag börjar ju inte förren alldeles i slutet av augusti...så första pengarna ska väl inte komma in på kontot förren i slutet på september? På tre månader borde jag väl hunnit få mina pengar om jag får tag i en blankett och skickar in den på måndag? Men jag kan tänka mig att de är sega, det brukar väl myndigheter vara...Urch, jag hatar när jag måste oroa mig för saker.

Svar på tråden När söka SCN?