• Blomman77

Bästa vagnen (har hund)

Vilken vagn är bäst/säkrast när man har två stora hundar och ute och går i blandad terräng på långa promenader? Vill ju ha lite stabilitet då jag kommer att vara ute med inte bara lilla bebisen utan 100 kilo hund samtidigt ;)
    Var kan man köpa/beställa billigast? Utomlands? Gör nu reklam för era bästa vagnar!
    Härlig midsommar dag till er alla!

• Svar på tråden Bästa vagnen (har hund)
  • Norahs mamma

Vi hade först en Brio Nova, men bytta ganska snabbt till en 3hjuling (Babytravel)...
    Novan var väldigt tungkörd, svårstyrd mm... Var skitjobbigt att gå med hunden samtidigt...
    3hjulingen har ju svängbart framhjul, så den kan man köra med en hand och ha hunden i andra handen...

• dunderhonung

vi har beställt en emmaljunga ciitycross. Har också hund och har hört att den är lätt och smidig med samtidigt väldigt stabil. Längtar tills vi får hämta den!!

En trehjuling bör du i alla fall INTE ha för de blir lätt ostabila och bör köras med 2 händer vilket blir svårt när du har 2 hundar att gå med också.

Lycka till!

• Curlingmorsan

Vår hund är ju ingen bjässe direkt (cavalier) men vi hade en Brio Nova när Ebba var liten och vi har varit jättenöjda!

• stina72

Angående trehjulinga barnvagnar. Jag funderade först på en sån men sen slog mig tanken att de måste ju ha mkt lättare för att välta, eller ?
    Jag har åxå hund och är ute mkt i skogen...och har tänkt fortsätta med det. Men om man parkerar en trehjuling så måste man väl vara mkt mer noga med att ställa den på plant underlag, eller tänker jag fel

• Blomman77

Ja, tvekar lite när det gäller trehjuling. Har hört att trehjulingarna inte är lika stabila!?!Som sagt, två stora hanar på ca 45 kg vardera och en barnvagn. Känns som om fyrhjuling kanske är alternativet. Fler förslag än Emmaljunga! Tack för era svar, uppskattas då jag fullkomligt ovetande.

• Clis

Jag har också två hundar ( golden och pudel ).
    Vi ha köpt Brio kombi -06. Och tror att den blir rätt bra, den verkar vara stabil och någorlunda lättkörd. Fast då har jag ju bara brummat omkring med den inomhus än så länge..

Clis v.23

• sapo

jag undrar också över detta! men har själv bara en hund en schäfer blandning. har fått erbjudande att köpa en ora kombivagn (har ingen anning omvad det är för märke) skulle få köpa den för 2000kr ink myggnät skötväska m.m.
    så nu till frågan. är detta en bra vagn överhuvudtaget och passar den att gå med när man har hund?

• Norahs mamma

Min 3hjuling är då inte ostabil! Och går alldeles utmärkt att köra med en hand... Möjligtvis när man ska upp för en trottoarkant och måste lyfta bakdelen (om man inte kör upp för kanten som man ska göra) att den är ostabil och det är tipprisk...

Varför ska man köra den med 2 händer??

Vi går ofta i skogen, på skogsbilsvägar, skoterspår, kostigar mm med en hund som inte kan gå fint och har aldrig varit i närheten av att tippa

• Norahs mamma

Undrar oxå om ni har erfarenheter av vanliga fyrhjuliga vagnar OCH trehjulingar?

• Knyttet och K

Jag har hund (som inte går så bra i koppel) och är mycket ute i skogen, jag skippade vagnen helt och bär istället när jag ska ut med hunden. Det blir mycket roligare promenad för oss alla tre

• silent

Kan du inte köpa ett midjebälte att koppla hundarna till när ni är ute och går?

• annah75

Vi funderade likadant inför vagnköpet då vi oxå har hund (en stor en som gärna drar) och är mycket ute och går i alla väder.

Vi blev rekommenderade att köpa en stabil vagn, 4-hjulig, gärna med lite mer tyngd. Vi ville inte lägga för mkt pengar så det blev en Cango Nizza...
    Passar oss perfekt!

Lycka till!

• vovvemor

Två vovvar på vardera närmare 50 kilo här och att gå med vagn är bara onödigt krångel tycker jag, när det är så mycket enklare att ha båda händerna fria och kunna komma fram precis överallt = bära. Så, ingen vagn alls är det vi kör med.

*****superbaby superbaby*****
Svar på tråden Bästa vagnen (har hund)